Duitse gidsen 2009

• Jacqueline

Hoi Karin,

Ja he? Heb zelf toevallig afgelopen week de Nederlandse prijs opgezocht voor onze reis omdat ik toch wel nieuwsgierig was. Scheelde voor ons 900 euro ofwel 25%!!

Wat een geld he? Als ik in Nederland had moeten boeken, waren we niet gegaan want vind het echt te duur geworden.

Groetjes, Jacqueline

• Gerrit

Hoi allemaal,

Van 2003 tm 2008 met reisorganisatie Alltours naar Mallorca geweest. Altijd naar volle tevredenheid, hoewel de laatste jaren wel wat last gehad van kleine vertragingen. Maar goed, daar kan Alltours niets aan doen. Prijsverschil was soms enorm. Kan me hotel Es Talayal in Cala d'Or herinneren, waar een Nederlandse boeking (dacht Holland International of TUI/Arke) maar liefst € 1.500 duurder was dan onze reis. Ging toen over 2 weken all inclusive, hoogseizoen, met 5 personen.

In 2009 gaan we met Neckermann naar hotel Garbi in Cala Millor. Ben in dit geval tot de vreemde ontdekking gekomen dat Neckermann Duitsland via internet veel duurder is dan Neckermann Duitsland bij een Duits reisburo boeken. Scheelde in ons geval dacht ik € 700,00. Iemand die hier meer van weet?

Tip voor nieuwkomers; probeer vanaf een Duits vliegveld te vliegen in een regio waar de schoolvakanties nog niet begonnen zijn of al geweest zijn. Op Duitse internetsites kun je met een beetje zoekwerk de schoolvakanties voor alle regio's voor de komende jaren vinden. Nederlandse schoolvakanties staan op een site van het Ministerie van Onderwijs als ik het goed heb

• Jacqueline

Beste Joke,

Het klopt dat de reizen van Neckermann op de website duurder zijn als bij een Duits reisbureau. Ik heb deze vraag ook aan het Duitse reisbureau gesteld waar wij geboekt hebben. Hier kreeg ik via de mail het volgende antwoord op:

“Ik heb ook even op de website van Neckermann gekeken. Hier staan inderdaad andere (hogere prijzen). Dit komt doordat de reizen op internet door een andere afdeling van Neckermann worden aangeboden. De prijs die wij hebben (ook via Neckermann), is alleen bij een reisbureau te boeken. Het gaat echter om dezelfde reis, het zelfde hotel. De website van Karstadt wordt onderhouden door Neckermann (Neckermann is een onderdeel van het zelfde moederbedrijf als wij) en is gekoppeld aan de Neckermann-website. Vandaar dat hier dezelfde prijzen uitkomen.”

Apart he? Baal je toch even flink als je via de website hebt geboekt. Bij ons was de Nederlandse Neckerman 900 euro duurder als boeken bij een Duits reisbureau en de Duitse Neckermann (via website) was 700 euro duurder dan boeken bij een Duits reisbureau. Snel verdiend he?

Groetjes Jacqueline

• tukker

Ik reageer even op je bericht. Ik lees dat je naar hotel Garbi wil aankomende zomer.

Wij zijn in 2005 naar dit hotel geweest.

Dit was voor ons de 1ste keer dat we all-in hadden.

Het is ons heel goed bevallen. Ook de kinderen hebben zich goed vermaakt. Er is een voetbalveld achter het zwembad en je loopt naar het strand in 10 min.

Wij zijn de afgelopen jaren naar Griekenland geweest, maar kiezen ervoor om dit jaar weer naar Mallorca te gaan.

We gaan dit jaar naar S"illot, enwel naar hotel Mariant Park. We gaan van 22 juli t/m5 aug.

Tukkers on tour.

• Gerrit

Hoi Tukker!

Bedankt voor de info. Wij gaan een week later; 28 juli 2009, voor 15 dagen. Nu voor het eerst bij Neckermann geboekt. Andere jaren altijd bij Alltours geboekt en nooit klachten gehad. Ons favoriete hotel was toch wel Alzinar Mar in Can Picafort. 6-persoons bungalow was helemaal geweldig, alleen jammer dat het onderhoud niet bijgehouden wordt…. Al duurt het nog even…. prettige vakantie alvast ;-)

• Ramon

Ik werk inmiddels niet meer bij Karstadt.

Zie ook www.face2facetravel.nl/ramon

Jacqueline Schreef:

——————————————————-

> Misschien nog een tip voor jullie: wij zijn ook al

> aan het vergelijken voor volgend jaar en willen

> weer naar dezelfde accomodatie.

> Bij de Duitse Neckermann zou ons dat € 3417

> kosten (14 dagen, alleen appartement, 2

> volwassenen en 2 kinderen, van 06-07-09 t/m

> 20-07-09 vanaf Munster/Osnabruck). Vorig jaar was

> deze reis in de voorboeking rond de € 2450, dus

> dat was schrikken!!

> Nu heb ik contact met Karstadt reisbureau in

> Gronau (hebben we vorig jaar ook geboekt en is

> zeer goed bevallen). Zij bieden ons dezelfde reis

> aan voor

> € 2768, wat een verschil. Dit komt doordat de

> reizen op internet door een andere afdeling van

> Neckermann worden aangeboden. De prijs die het

> reisbureau heeft (ook via Neckermann), is alleen

> bij een reisbureau te boeken. Het gaat echter om

> dezelfde reis, het zelfde hotel. We zijn wel

> duurder uit als vorig jaar, maar vorig jaar gingen

> we ook een weekje eerder en de prijzen zijn gewoon

> gestegen.

>

> Het adres is:

>

> KARSTADT Reisbureau

> Kurt Schumacher Platz 2

> 48599 Gronau

> Tel. 0049-2562-9921980

> reisebuero.gronau@karstadt.de

>

> Wij hebben daar altijd contact met Ramon Asbreuk,

> met hem kan je Nederlands spreken en mailen, erg

> handig. Dus als je een reis bij Neckermann op de

> site ziet, kan ik je aanraden eerst eens te mailen

> met het reisbureau wat bij hun de prijs is, kan

> dus aanzienlijk schelen zoals in ons geval.

> Veel succes met vergelijken!

>

> Groetjes, Jacqueline