Duitse gidsen 2009

• Gerrit

Hoi Karin,

Wij zijn druk aan het zoeken. Mar Blau (Alltours) zou ons vanaf Munster op 7/7 op bijna € 4.000 komen… Gaan we 23/7 vanaf Hannover of Bremen (uurtje verder rijden) dan zijn we € 800 goedkoper uit…

Probleem voor ons is eigenlijk dat we zeeeeer tevreden waren met Alzinar Mar in Can Picafort. Helemaal naar onze wens, maar we hebben het plaatsje nou wel een keertje bekeken…

Denk dat we gaan kiezen tussen Mar Blau en Garbi (beiden in Cala Millor) of Green Garden in Cala Ratjada. Tropicana heb ik inderdaad van gehoord. Moet best goed zijn voor een 3 sterren hotel.

Belachelijke “vluchttoeslagen” van Alltours en de vliegmaatschapijen trouwens. Van € 24,00 tot € 86,00 per persoon!!!

Duitse Neckermann komt in november uit. Nog maar even wachten….

• Jokemv2

Woooooooooooow, Gerrit. Hoe kan dat dan? Komt dat door de periode? Dat die niet verschilt met de nederlands bouwvak?

Dan hebben we dikke pech dit jaar. Ik was dit jaar al iets van 750 euro meer kwijt dan vorig jaar, zelfde periode. Dus dat was ook schrikken. Vind het niet normaal wat dat allemaal moet kosten. Straks kan niemand dat nog betalen. vrees ik.

Ik ga in ieder geval wel weer vergelijken. We zien wel. WEet jij of je als prijzen via neckermann site kunt opvragen?

Groetjes,

Jolanda

• Jokemv2

hoe kan dat dan?

groetjes,

Jolanda

• Gerrit

Ja hoor, Duitse Neckermann site kun je al ingeven en opvragen.

• Gerrit

Kijk, dat is nog eens een goede tip!

Tropicana (staat in Alltours gids) wordt goed beoordeeld. Als wij 23/7 of 28/7 vanaf Hannover of Bremen vliegen, dan kost dit 4 sterren all inclusive hotel 2536 euro!!!

Scheelt bijna 2.000 euro met hotel Garbi (ook 4 sterren). Hoe is het mogelijk.

• Jacqueline

Misschien nog een tip voor jullie: wij zijn ook al aan het vergelijken voor volgend jaar en willen weer naar dezelfde accomodatie.

Bij de Duitse Neckermann zou ons dat € 3417 kosten (14 dagen, alleen appartement, 2 volwassenen en 2 kinderen, van 06-07-09 t/m 20-07-09 vanaf Munster/Osnabruck). Vorig jaar was deze reis in de voorboeking rond de € 2450, dus dat was schrikken!!

Nu heb ik contact met Karstadt reisbureau in Gronau (hebben we vorig jaar ook geboekt en is zeer goed bevallen). Zij bieden ons dezelfde reis aan voor

€ 2768, wat een verschil. Dit komt doordat de reizen op internet door een andere afdeling van Neckermann worden aangeboden. De prijs die het reisbureau heeft (ook via Neckermann), is alleen bij een reisbureau te boeken. Het gaat echter om dezelfde reis, het zelfde hotel. We zijn wel duurder uit als vorig jaar, maar vorig jaar gingen we ook een weekje eerder en de prijzen zijn gewoon gestegen.

Het adres is:

KARSTADT Reisbureau

Kurt Schumacher Platz 2

48599 Gronau

Tel. 0049-2562-9921980

reisebuero.gronau@karstadt.de

Wij hebben daar altijd contact met Ramon Asbreuk, met hem kan je Nederlands spreken en mailen, erg handig. Dus als je een reis bij Neckermann op de site ziet, kan ik je aanraden eerst eens te mailen met het reisbureau wat bij hun de prijs is, kan dus aanzienlijk schelen zoals in ons geval.

Veel succes met vergelijken!

Groetjes, Jacqueline

• Gerrit

Hoi Jacqueline,

Bedankt voor de tip! Ik heb Ramon Asbreuk meteen gemaild. Volgende dag meteen antwoord. Jouw verhaal klopt inderdaad. Wij hebben de prijs voor Hotel Garbi (Neckermann) in Cala Millor opgevraagd. 28 juli 2009 vanaf Hannover kost ons via internet 4.269 en via Karstadt 3.669…. Normaal vliegen we vanaf Munster, maar Hannover en Bremen zijn in dit geval goedkoper, omdat beide in een andere deelstaat, met andere vakantieperiodes, liggen.

Ik heb nu per mail de prijs voor vertrek vanaf Bremen opgevraagd. De vluchttijden zijn voor ons namelijk gunstiger dan vanaf Hannover (06:00 uur ipv 17:55 uur vertrek)

Nogmaals hardstikke bedankt voor de goede tip.

Ik denk dat wij zaterdag bij Karstadt in Gronau zitten :-)

• Jacqueline

Hoi Gerrit,

Geen dank, dat scheelt weer 600 euro! Kan je weer lekker wat voor doen op vakantie.

En je kan bij Karstadt lekker lang een optie nemen. Wij hebben tot 15-11 een optie genomen, omdat mijn man dan pas zijn zomervakantie rond heeft.

Wat men mij wel verteld heeft bij het reisbureau is dat de vluchttijden die bij de prijs staan, nog niet zijn vrijgegeven. Dus dat is nog wel even afwachten.

Ik wens je alvast veel voorpret en laat je nog even weten als je echt geboekt hebt? Zou het trouwens wel leuk vinden als je zaterdag even aan Ramon vertelt dat je de tip van mij (Jacqueline Weening) hebt. Doe hem de groeten.

Groetjes, Jacqueline

• rian

Jacqueline, geld dat ook voor andere duitse touroperators?

• Jacqueline

Dat weet ik niet, ik heb alleen voor mezelf gekeken en kwam bij Neckermann uit. Kijk anders even op onderstaande site. Als je wat hebt uitgezocht, kan je het reisbureau mailen wat hun prijs is. Alle reizen op deze site kunnen door het reisbureau geboekt worden.

http://www.karstadt-reisen.de

Groetjes, Jacqueline