Welke plaatsen met kleintjes mijden?

• Laura

Hallo,

Ik wil voor komende zomer graag een vakantie naar Mallorca boeken.

We zijn met 2 volwassenen en 2 kleine kindjes.

Ik ben zelf als jongere wel eens in El Arenal geweest en daar was het vooral uitgaan, uitgaan en uitgaan, veel dronke jongeren op straat en s ochtends overal kots en kapot glas.

Welke plaatsen op Mallorca zijn juist niet bij uitstek voor feestende jongeren, maar juist meer voor een gezinsvakantie? Cala d'Or??

Iedereen heeft het hier over Club Martha's, maar is dat niet ontzettend duur?

Groetjes

• anna 26-11-07

Ik lees hier regelmatig mensen die kiezen voor Alcudia en omgeving. Lees maar eens terug. ;)

Ik zou in elk geval niet kiezen voor Palma Nova en Magaluf. Dat zijn DE uitgaansplaatsen voor jongeren, waaronder veel Engelsen. ;)

Can Picafort schijnt ook een leuke kleine plaats te zijn.

Zelf gaan we in de zomer altijd naar Sa Coma (geen disco te vinden, maar de plaats zelf verdient geen schoonheidsprijs). Wij vinden er echter alles om een geslaagde vakantie te hebben.

• karin

Hoi Laura,

wij zijn al een aantal keren op mallorca geweest met onze kids .Paguera is ons

goed bevallen .Veel ouderen en gezinnen met jonge kids.Het is een erg leuk plaatsje

je moet alleen geen hekel aan duitsers hebben.Het ligt niet al te ver van de luchthaven

ook wel prettig met kleine kids !Ik raad je wel aan om in duitsland te boeken ,dat scheelt

enorm veel in prijs.!!!Voorbeeld :Dit jaar gaan wij 10 dagen all in naar Mallorca met 2 kids

en betalen daarvoor ongeveer 1600 euro .Bij neckerman nl betaal ik voor dezellfde accomodatie

maar dan maar 1 week ! rond de 3100 euro !!!!!!!

Succes verder met jullie zoektocht/keuze.

groetjes Karin

• anna 26-11-07

Jeetje Karin, dat is inderdaad een groot verschil. Omdat wij al haast niet meer kijken bij de Nederlandse Neckermann hebben wij een prijsvergelijk laten maken van 4 duitse touroperators. Ze ontliepen elkaar niet veel in prijs. Ook hebben we een losse vlucht laten berekenen met apart het hotel, maar dat was voor ons uiteindelijk duurder. Wij gaan dus dit jaar weer met de Duitse Neckermann en boeken gewoon in Nederland bij Toerkoop.

Paguera is ook een leuk plaatsje en als ik eerlijk moet zijn zit ik liever in de buurt van duitsers dan van engelsen. Engelsen (ook oudere) zijn velen malen luidruchtiger, is mijn ervaring. ;)

• Gerrit3

Cala d'Or is zeker een optie en zoals hier eerder genoemd ook Can Picafort.

Cala Millor is overwegend Duits en ook redelijk veel Nederlanders. Zeer lange winkelstraat met diverse kinderspeelplaatsen.

Denk dat je in Alcudia (veel Engelsen) wat minder goed terecht kunt.

Als je van strand houdt; Cala Millor/Sa Coma

Baaien en kleine strandjes; Cala d'Or

Klein gezellig plaatsje met redelijk strand; Can Picafort

In Cala d' Or heb je ook nog een wijk waarvan ik de naam even kwijt ben. Dacht Es Forti Ligt op 2km van centrum.

In de buurt diverse winkeltjes en restaurantjes en kleine baai met strand.

Prachtig natuurstrand Cala Mondrago ligt op 10 minuten (bus)

Wij boeken dit jaar ook bij Neckermann Reisen. Alltours is vaak de goedkoopste, hoewel er meer goedkope Duitse touroperators zijn. TUI is vrij duur.

Duitse Neckermann kun je voor Protur hotel kiezen. Meestal goede beoordelingen. Weet niet of je voor All Inclusive kiest.

Kijk voor het boeken altijd op www.holidaycheck.de voor beoordelingen, foto's en filmpjes. “Weiterempfelung” van 85% of hoger, dan mag je een goed hotel verwachten.

• anna 26-11-07

Hey die Gerrit, hebben jullie al geboekt en zo ja waar gaat het komende zomer naartoe? ;)

“Ons” hotel krijgt bij vakantiereiswijzer niet het commentaar wat het verdient. De mensen verwisselden ons hotel vaak met een hotel met ongeveer dezelfde naam. Jammer. Maar meestal kloppen de beoordelingen wel, zeker als er een heel aantal reacties staan.

• Gerrit3

Wij hebben nog niet geboekt. Dat deden we normaal gesproken al in oktober/november, maar de vakantieplanning op mijn werk is nog niet klaar. Ik heb deze week een optie geboekt. Hotel Garbi in Cala Millor. Is de 3e keer voor ons en bevalt prima. Hoop volgende week definitief te kunnen boeken, want dan vervalt de optie. Wij willen 19 juli om 04:40 vanaf Munster vliegen en dat zit, inclusief mijn optie al vol. Woendag de 20e kan ook nog, maar daarna gaat het zeer moeilijk worden. Dan hebben ze in NRW ook vakantie en zitten de vluchten al bijna vol. Hoop dat het gaat lukken.

Groet,

Gerrit

• anna 26-11-07

Wij vertrekken op dinsdag 19 juli vanuit Keulen naar Sa Coma. Wie weet lukt het dit jaar om samen met mijn echtgenoot en jouw echtgenote ergens een kopje koffie te gaan drinken. :D

• Gerrit3

Vandaag definitief geboekt. Vertrek 19 juli 2011 04:45 uur vanaf FMO (Munster). 2 Weken Hotel Garbi in Cala Millor. Bevalt prima. Totaalbedrag zelfde als vorig jaar. Ben blij dat het zo laat nog gelukt is!

• anna 26-11-07

Top dat het nog gelukt is Gerrit. Weer iets om naar uit te zien.;)

Wij vliegen rond 12.45 uur dacht ik.