Mallorca zomer 2010

• karin

Hoi Jacqueline,

Wij zijn vorige week teruggekomen van Mallorca,hadden voor het eerst

geboekt bij karstadt en is ons goed bevallen.Zit toevallig net weer te kijken

op karstadt en nu lees ik je berichtje ,wel grappig dat ik niet de enige vakantie

verslaafde ben en nu alweer aan het kijken ben voor de zomer 2010 !Mijn vriendin heeft trouwens vandaag

ook al geboekt bij Karstadt (op aanraden van mij hi hi ,ik krijg ook geen commissie Jacqueline)Ik wens iedereen

alvast veel voorpret !!!!

groetjes Karin

• anna 26-11-07

Jeetje, jullie zijn nog sneller dan mij. :D

Wij boeken meestal eind november. Eerst nog even een weekje in de herfstvakantie weg. ;)

• JacquelineW

Wij zijn normaal ook niet zo snel, maar was nu toevallig even aan het kijken omdat ik las dat de Duitse prijzen al bekend zijn. Toen zag ik dus deze geweldige dagaanbieding. Scheelt ons 800 euro vergeleken met Neckermann. We betalen nu 100 minder dan afgelopen zomer en nu gaan we 21 dagen i.p.v. 14 dagen. Ook vliegen vanaf Amsterdam i.p.v. vanaf Duitsland, wat voor ons veel dichter bij is.

Dus toch maar snel geboekt. Dacht dat we 40% moesten aanbetalen, maar bleek toch gewoon 20% te zijn dus dat val alweer mee. Veel voorpet allemaal en Karstadt is echt een aanrader!

Groetjes Jacqueline

• Jan

Vista Badia zijn we twee jaar geleden ook geweest.

Was dit jaar ongeveer € 600,– duurder ten opzichte van 2008 (10 dagen met 2 volwassenen en 2 kinderen All Inclusive).

Volgens mij zitten ze voor 2010 weer op het niveau van 2008.

Wij willen ook graag terug naar dit hotel.

• JacquelineW

All in vind ik niet zo goed bij Vista Badia. Wij betalen nu dus voor 3 weken € 2645 met 2 volwassenen en 2 kinderen van 11 en 14 jaar, alleen logies. Vorig jaar betaalden we 100 euro meer voor 2 weken en dat was inderdaad toen al een stuk duurder dan 2008.

• Jan

Wij vonden all in prima, gevarieerd en voldoende, maar dat is onze mening.

Wat is het prijsverschil tussen all in en logies?

Als jullie alleen logies boeken, wat houden jullie dan gemiddeld per dag aan voor eten en drinken?

Groet Jan.

• JacquelineW

Hallo Jan,

Ik heb even voor je nagekeken bij Karstadt, voorbeeld: 15 dagen all in met 2 kinderen van 11 en 14 jaar, van 25-07-2010 t/m 08-08-2010 komt op € 3510, vliegen vanaf Amsterdam. Zelfde reis alleen overnachting kost volgend jaar € 2072.

Een verschil van bijna € 1500.

Wij hebben het eerste jaar dat we bij Vista Badia waren een paar dagen all in geboekt, maar de afwisseling viel ons tegen, vooral 's avonds. Plus het feit dat wij het niet fijn vinden om zo “gebonden” te zitten. Je zit dan toch veel op het complex zelf en dat hoeft voor mij niet 2 weken lang.

Wij huren altijd een auto (kost ongeveer 25-30 euro per dag), reserveren we al in Nederland en dan kunnen we lekker gaan touren en mooie strandjes opzoeken. Daar blijven we dan vaak ook tot 's avonds.

Wij nemen ook altijd een koelkar mee op vakantie en koelelementen, zodat we onze eigen spullen kunnen meenemen als we weggaan.

We wisselen het zelf eten maken en uit eten gaan af en dan is het allemaal niet zo duur. Boodschappen doen we bij de Eroski om de hoek en bij de Liddl. Ons bevalt het prima op deze manier. Wij zijn ongeveer 80-100 euro per dag kwijt, dan praat ik over eten, drinken, autohuur en het maken van uitstapjes (Aqualand, Aquarium, houten trein enz. hebben we allemaal gedaan). En dan is het ook lekker dat je eigen vervoer hebt, kan je lekker overal zelf heen rijden. Maar goed, ieder moet doen wat hij/zij prettig vindt. Mocht je nog wat willen weten, dan hoor ik het wel.

Groetjes Jacqueline

• anna 26-11-07

Hotel Sa Coma Playa dat ook bij de proturketen hoort biedt de laatste 3 jaar ook all-inclusive aan. Wij nemen het zelf nooit (altijd halfpension), maar wat ik zie is er meer dan voldoende afwisseling.

• JacquelineW

Ik ben in ieder geval blij dat we van de week gelijk geboekt hebben, dezelfde reis stond vandaag op de site: 300 euro duurder…..

• ceeswag

Wij gaan de laatste paar jaar ( Hongarije, Italie,Spanje Tunesie en nu Mallorca) 2 x per jaar ( eind mei en eind september) 8 tot 12 dagen weg. We zoeken via Nederlands internet en vergelijken dan die reis met Duitse aanbiedingen.

Voordelen van de Duitse aanbieder en de reis vanaf Dusseldorf/ Weeze volgens onze ervaringen

1e meestal goedkoper voor hetzelfde hotel

2e meestal goed bekend staande maatschappijen

3e vertrektijden staan ongeveer heen en terug bij boeking al aangegeven ( nu de eerste keer dat we 10 uur vroeger heen

gaan 9.25 ipv 19,25 uur)

4e Controle op de luchthaven,s grondiger ( veiliger gevoel )

5e Indien je in Duitsland 8 dagen boekt ben je ook 8 nachten, in Nederland is 8 dagen 7 nachten.

Of de verschillen in de kinder/bouwvak vakanties ook zo zijn weet ik niet.

Voor reizen naar Caribies -Cuba Zuid -Amerika -Afrika enz zie ik meestal in duurdere prijzen in Duitsland