Hallo Jan,
Ik heb even voor je nagekeken bij Karstadt, voorbeeld: 15 dagen all in met 2 kinderen van 11 en 14 jaar, van 25-07-2010 t/m 08-08-2010 komt op € 3510, vliegen vanaf Amsterdam. Zelfde reis alleen overnachting kost volgend jaar € 2072.
Een verschil van bijna € 1500.
Wij hebben het eerste jaar dat we bij Vista Badia waren een paar dagen all in geboekt, maar de afwisseling viel ons tegen, vooral 's avonds. Plus het feit dat wij het niet fijn vinden om zo “gebonden” te zitten. Je zit dan toch veel op het complex zelf en dat hoeft voor mij niet 2 weken lang.
Wij huren altijd een auto (kost ongeveer 25-30 euro per dag), reserveren we al in Nederland en dan kunnen we lekker gaan touren en mooie strandjes opzoeken. Daar blijven we dan vaak ook tot 's avonds.
Wij nemen ook altijd een koelkar mee op vakantie en koelelementen, zodat we onze eigen spullen kunnen meenemen als we weggaan.
We wisselen het zelf eten maken en uit eten gaan af en dan is het allemaal niet zo duur. Boodschappen doen we bij de Eroski om de hoek en bij de Liddl. Ons bevalt het prima op deze manier. Wij zijn ongeveer 80-100 euro per dag kwijt, dan praat ik over eten, drinken, autohuur en het maken van uitstapjes (Aqualand, Aquarium, houten trein enz. hebben we allemaal gedaan). En dan is het ook lekker dat je eigen vervoer hebt, kan je lekker overal zelf heen rijden. Maar goed, ieder moet doen wat hij/zij prettig vindt. Mocht je nog wat willen weten, dan hoor ik het wel.
Groetjes Jacqueline