Waar het beste naar toe in Mallorca met deze wensen?

  • Miranda

    Hallo,

    Ik ben Miranda, een meisje van 17 jaar, en ben van plan volgend zomer

    een weekje naar Mallorca te gaan met een groep vrienden.

    We gaan met een relatief grote groep, maar zijn er allemaal over eens dat

    deze vakantie niet alleen zon, zuipen, ziekenhuis wordt!

    Natuurlijk willen we wel iets van de uitgaanssfeer in Mallorca

    proeven, en daarom willen we ook niet verblijven het Noorden bijvoorbeeld.

    We zouden het leuk vinden om 2/3 avonden uit te gaan, waarvan zeker

    een keer naar Al Erenal of Palma. Maar om in die stad zelf te

    verblijven zien we niet zo zitten.

    We zoeken een leuk stadje, met misschien wat winkeltjes en een zandstrand.

    Aangezien niemand over een rijbewijs beschikt zijn we afhankelijk

    van de bus. Dit betekend dus dat het niet al te ver van de ‘uitgaanssteden’

    moet zitten.

    Is Cala D'or misschien een idee? Iemand een idee hoe duur een busrit

    is van Cala D'or naar Al Erenal?

    Ook hebben wij iets gelezen over de welbekende ‘partybus’ in Mallorca.

    Heeft iemand hier meer informatie over of ervaring mee?

    Alvast bedankt!

    Groetjes,

    Miranda

  • alex

    Elaba,

    Zelf ben ik al jaren naar Playa de Palma geweest en dikwijls naar El arenal enz…

    Het rustiger deel is wel tussen playa de Palma en c'an Pastilla hoor!

    Je merkt daar niet dat er een beetje verder al die uitgaansactiviteiten zijn!

    Vandaar kun je alles te voet doen.

    Met de discobus kun je een ticket kopen die brengt je naar de hoofdstad met een paar dancings en dan afsluiten in Magaluf.

    Het is wel al jaren geleden bij mij maar het was iets van een 60 euro met inkom van 3 dancings met 1 drankje inbegrepen en de laatste dancing was all inclusive…

    Bij Blogger vind je heel veel info en regelmatige updates van Mallorca en prijzen van busverbindingen,taxi,uitgaan,enz…

    Op google maps zie je ook heel veel van Mallorca alsof je er bent!

    Succes op jullie zoektocht

  • DirkLui

    Volgens mij kun je het beste zoeken naar een accomodatie in de buurt van Playa de Palma. Als je op Google Maps kijkt, moet je zoeken tussen Playa de Palma en El Arenal. Dit is niet echt een stadje maar een lange boulevard. Maar het grote voordeel is dat je dicht bij het zandstrand zit (bij accomodaties aan de boulevard hoef je alleen die maar over te steken en anders is het een paar minuten lopen) en er ook veel winkeltjes en restaurantjes zijn.

    Het uitgaansleven in El Arenal is dan ook op loopafstand. Wij zaten dit jaar ter hoogte van Balneario 11 en dan is het ongeveer 3 km naar El Arenal, maar het uitgaangsleven begint al veel eerder.

    Mijn dochters vonden het heel goed te lopen.

    Het openbaar vervoer is uitstekend. Met de bus zit je voor 1,50 binnen een half uur in het centrum van Palma.

    Als je reist met een jongeren reis organisatie dan organiseren die ook vanalles, zoals kroegentochten ed.

  • Miranda

    Super! Bedankt voor je reactie DirkLui!

    Is Playa de Palma wel rustig snachts?

    Niet dat je de jongeren hoort joelen,

    en alles eigenlijk draait om het uitgaan?

    op loopafstand is wel echt heerlijk!!

    Maar we willen ook nog een beetje rust..

    Groetjes!

  • DirkLui

    In El Arenal zelf is het zeker niet rustig. Maar als je daar wat verder vanaf zit heb je daar geen last van. Alle (grote) clubs zitten in El Arenal en iets daarbuiten. En daarna naar Playa de Palma zijn het meer hotels, restaurants, winkels en vooral veel strand. Hoe verder weg, hoe rustiger denk ik. Wij hebben heerlijk geslapen zonder problemen.

  • anna 26-11-07

    Wij zitten altijd ter hoogte van Balneareo 9 en ook daar is het rustig. Je bent dan op loopafstand van het uitgaansleven. ;)