Mallorca - welke plaats

• Diana J.

Wij zijn van plan in de zomervakantie naar Mallorca te gaan, nog niet eerder geweest.

Maar naar welke plaats….?

Zoeken een gezellig toeristisch, maar niet over-toeristisch plaatsje, gezellige winkeltjes, strand, ‘s avonds lekker wandelen (liefst geen disco’s en schreeuwende zuiplappen), auto huren, marktje….

Zomaar wat steekwoorden, wie is er op Mallorca geweest en kan ons een leuke plaats aanraden, evt. tips voor hotel/appartement zijn ook welkom.

• anna 26-11-07

Het plaatsje Sa Coma, hotel Mediterraneo ligt aan het strand. Hotel Sa Coma Playa (komen wij altijd) ligt 400 meter van het strand en ca. 1,5 km van Cala Millor af.

De plaats Cala Millor is groter en drukker, maar ik vind het er ook gezellig.

Playa de Palma is mooi maar mij in de zomer te druk.

De andere plaatsen ben ik al jaren niet meer geweest, maar van vroeger weet ik dat Palma Nova en Magaluf te druk en lawaaiierig zijn in de zomer. Paguera viel me vroeger mee, maar weet niet hoe het nu is. We lagen toen niet midden in het plaatsje zelf.

Kijk voordat je een beslissing neemt zowel voor een beoordeling van de plaats alsook het hotel even op

www.vakantiereiswijzer.nl of www.holidaycheck.de

Succes met het uitzoeken. Voorpret is ook al leuk. ;)

• Diana J.

Bedankt voor je uitgebreide bericht….

natuurlijk hoop ik op nog meer berichten van anderen met weer een andere mening, dus ik ben benieuwd!

• karin

Wij zijn 2 keer in Paguera geweest ,leuk plaatsje ,i.d.d geen lallende

dronken jeugd ,wel gezellige barretjes ,terrasjes ,winkeltjes en een mooi strand

veel bezocht door duitse toeristen ,veelal ouderen mensen en families met kleine kids.

• Diana J.

Bedankt Karin, zaten jullie in een hotel of appartement in Paguera?

• nn1

Alcudia is ook een gezellige plaats met mooie omgeving!!

• blogger

Hallo Diana en alle Mallorca liefhebbers, Mallorca heeft zoveel mogelijkheden,stranden, feesten, ontspannen, relaxen, natuur, cultuur, druk en rustig. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk plaatsen te beschrijven, kijk maar eens op http://mallorca-palma.blogspot.com.

Ik ga in 2013 zeker opnieuw.

Veel plezier.

Blogger Antony

• Karin

wij hebben 2 x een andere accomodatie gehad in Paguera

Bij hotel Sunna park(2010) hadden we de appartementen geboekt die zijn erg ruim en mooi

Het hotel ligt lekker centraal.

Ook hebben we een x club europa gehad ,daar hadden wij ook een appartementje

Dit ligt wel wat verder weg ,maar is wel een gezellig complex en goed eten (2007)

• J

Ik sluit me aan bij nn1.

Wij zijn met ons gezin (2 jonge kinderen) nu 4 keer op Mallorca geweest,

waarvan één keer naar Cala d'or, één keer Sa Coma en twee keer naar Alcudia.

Alcudia beviel ons het best, vandaar een tweede keer. Het heeft het grootste strand van Mallorca,

maar het is niet niet te druk.Een erg mooi strand met heerlijk langzaam aflopend helder zeewater.

Eigenlijk heet dit plaatsje Port d'Alcudia. Hier zitten de hotels, de winkels,restaurant en de mooie haven.

De sfeer is gezellig en het was er gewoon druk, maar niet massaal.

Niks gemerkt van lawaai uit disco's of kroegen.Ook gewoon beschaafd volk daar.

Het is ongeveer twintig minuten lopen naar het oude dorpje, met pleintjes, stadsmuur en restaurants.

Wel de moeite waard, maar ook weer niet hoogstaand.

Wij zaten in een apartement van Viva Trpic, in het hoofdgebouw. Mooie zwembaden, waaronder ééntje voor

alleen maar volwassenen.

Succes met je keuze !

J

• Diana J.

Heb al even gekeken Antony, maar daar ga ik in het weekend eens even rustig voor zitten, goed zeg die beschrijvingen van de plaatsen op Mallorca, maar wat moeilijk een weloverwogen keuze te maken, daar zijn we nog lang niet uit. Zie wel dat er duidelijke plaatsen zijn waar het echt is gericht op Engelsen en Skandinaviërs en plaatsen echt gericht op de Duitse vakantieganger, tja, als ik dan mag kiezen zou ik toch eerder voor een Duits-gerichte plaats gaan…

Kan iemand wat meer vertellen over Cala Ratjada?

Ook andere tips zijn natuurlijk nog steeds van harte welkom: steekwoorden: gezellig, winkeltjes,leuke markt, 's avonds lekker wandelen,terrasje, boulevard, strand, auto huren, géén discotheken en luidruchtige kroegen met lallende roodverbrande toeristen, authentiek…..