Huur niet bij Salesca in de buurt S'Albufera

• PJ de Vries

Albufera is een leuk park waar je lekker kunt fietsen. Voordat je het gratis park in gaat moet je er wel aan denken om buiten het park een fiets te huren. Er zijn verschillende verhuurders. Helaas huurde ik bij Salesca waar ik behandeld ben als een crimineel.

Het ging al fout bij het afhalen. De banden van de fietsen waar ik uit kon kiezen waren vrijwel allen zacht. Als ik hier iets aan wilde doen, dan mocht ik dan zelf doen met het fietspompje. Als ik het zadel hoger wilde hebben, dan mag ik dat zelf doen met een inbussleutel. Ik koos daarom twee fietsen die enigsinds gevulde banden hadden en het zadel op de juiste hoogte. Helaas bleek na enkele kilometers van beide fiesten het zadel los te gaan zitten zodat het naar voren en naar achteren kantelde (kan gebeuren). Helaas moesten we hiervoor wel terug naar de verhuurder terwijl we midden in het park zaten. De verhuurder Salesca wilde onze klacht niet horen en bood geen excuses aan voor het ongemak. Ook konden ze het zadel niet voor ons vast zetten omdat ze geen gereedschap hiervoor hadden (dat geeft al te denken). Ook op een gedeeltelijke teruggave van mijn geld hoefde ik niet te rekenen. Toen ik aan bleef dringen werd zelfs gedreigd de politie te bellen. Zou je op Mallorca gearresteerd worden als je met je klacht terug gaat naar een bedrijf? Ik heb altijd geleerd dat mensen met klachten eerst bij mij moeten komen zodat ik de klacht kan herstellen en alsnog een tevreden klant heb. Salesca heeft echter een ander beleid, dus ik adviseer een ieder om hier nooit iets te huren.

Gelukkig heb ik ook veel goede ervaringen opgedaan op Mallorca zodat het echt aan dit bedrijf ligt en niet aan de mensen van Mallorca.

• Margriet

Hallo Meneer of mevrouw de Vries,

bedankt vor de waarschuwing. Ik heb een vraag: Zijn er ook nederlandsachtige fietsen te huur of alleen maar racefietsen of mountainbikes?

Ik heb nl een voetprobleem en heb rubber trappers nodig.

Is het gebied van Alcudia erg stijl of is er niet zo veel hoogteverschil? En fiets je op fietspaden of is alles langs drukke wegen? Zijn de wegen in het natuurpark goed fietsbaar of is het zacht zand?

U zou mij erg veel plezier doen om deze mail te beantwoorden, ik ga nl. zondag naar Alcudia.

Margriet