Vervoer van luchthaven naar hotels

• anna 26-11-07

Wij zijn inmiddels terug van een fijne ontspannen vakantie in Sa Coma.

Toen wij aankwamen was de transferbus nog helemaal leeg. Even snel op de lijst van de chauffeur gekeken. Er bleken 36 mensen mee te moeten. Tot onze schrik zag ik dat de reis weer gepland was via een omweg, waardoor we in plaats van 1 uur, minimaal zo'n anderhalf uur onderweg zouden zijn. 2 jaar geleden zijn we zelfs 1.50 uur onderweg geweest. Ik baalde stevig en heb dit de hostess ook medegedeeld met de mededeling dat die paar mensen die naar Puncta Reina moesten, dan maar met een aparte taxi door Neckermann vervoerd moesten worden en dat ik dit geen service vond. Dan kun je net zo goed voor een goedkope vlucht kiezen en dan een taxi nemen naar de plaats van bestemming.

We moesten nog op 2 andere vluchten (die geland waren) wachten en na zo'n drie kwartier vertrokken we pas. Voor vertrek deelde ze nog mede bij welke hotels de chauffeur zou stoppen en tot mijn verrassing………………..zouden we rechtstreeks naar S'Illot en Sa Coma reizen. Klagen ter plaatse wil dan toch nog wel eens helpen.

Terugvlucht was gepland om 09.20 uur en we zouden om……………………05.35 uur ………….bij het hotel worden afgehaald.Dus toch weer o.a. via Puncta Reina terug.

Wij hadden geen zin meer in ergernis en hebben op eigen kosten een taxi naar het vliegveld geregeld. Ondanks dat dit 78 euro kostte, hebben we hiervan geen moment spijt gehad. Taxi haalde ons om 6.15 uur op, reed rechtstreeks naar het vliegveld, waar we om 07.10 waren en de koffers konden direct worden ingecheckt zonder wachtrijen. Dit is in het verleden bij Condor ook al eens anders geweest. ;)

Daarna op ons gemak nog koffie met een croissantje genuttigd.

Helaas had de terugvlucht vertraging omdat een passagier op de heenvlucht op Mallorca ziek geworden was en men zuurstof had moeten toedienen. Het vliegtuig mag pas weer opstijgen als er minimaal 6 zuurstofflessen aan boord zijn. Het wachten was dus op iemand die de fles bracht en aansloot. Uiteindelijk drie kwartier later vertrokken.

Maar……….de vakantie was weer heerlijk en onze accu is weer voor even opgeladen. ;)

Op naar onze volgende Mallorca-reis. Wellicht ondernemen we dan weer eens iets, omdat de temperaturen hiervoor in oktober iets aangenamer zijn. :D

• martha

Hoi Anna,

Ik heb me daar vorig jaar ook groen en geel aan geërgerd: ze hebben de transfers uitbesteed, er werd meer gekeken naar of de bus volledig bezet is met mensen die één richting uit moeten, dan naar wachttijden voor degenen die als eerste landen. Een kleinere bus zou ook een optie zijn. Ik heb meer dan een uur moeten wachten voordat de bus vertrok en de rit naar Santa Ponsa duurde (als ik me goed herinner) ruim 1½ uur.

Waar ik me ook aan stoorde is dat de hostess niet meer 2x per week in het hotel komt, maar alleen op aanvraag. Ikzelf red me ook zonder dat wel, ik kom al meer dan 20 jaar achtereen op Mallorca. Maar voor mensen die voor het eerst op Mallorca zijn, met name ouderen, is dit heel lastig en klantonvriendelijk. Ik ken mensen die naar Paguera zijn gegaan om daar een hostess te spreken op een kantoortje, maar het kantoortje was niet te vinden. Zelfs mensen uit Paguera zelf, wisten de straat niet te vinden.

Los van deze ergernissen: ik ga in september weer genieten!

• anna 26-11-07

Het moet allemaal goedkoper Martha en dat gaat inderdaad ten koste van de service. In ons hotel zit ook niemand meer, maar daarom wel in het hotel tegenover ons, dus dat is niet erg. Vervelend als je hen nodig hebt en ze zijn niet te vinden. Daarom boek je tenslotte niet zelf rechtstreeks maar via een touroperator. ;)

Alvast een fijne vakantie.

• nn1

Daarom ben ik heel blij dat ik zo'n beetje ben ingeburgerd op het eiland. Ik boek een ticket rechtstreeks bij een vliegmaatschappij, een appartement rechtstreeks via de mail en dan een autootje op het vliegveld. Totaal onafhankelijk!!!

Gelukkig was je vakantie weer leuk. Op naar de volgende keer!!

• anna 26-11-07

Wij hebben weer geboekt en gaan in oktober :D. Het los boeken van vlucht en hotel was in ons geval duurder of de vertrektijden stonden ons niet aan. ;)

• jokemv2

Heeeee Hallo Magda,

Dat is alweer een tijdje geleden he? Alles goed met jou? Ik weet niet of jij mij nog kent. Ik kwam een aantal jaren geleden hier vaker. Wij gingen vaker naar Royal Playa de Palma of Cristina.

Nu…..we willen in oktober graag weer gaan met onze 2 kids. Ik heb net een kamer kunnen vinden voor Cristina maar wil eigenlijk graag weten hoe het weer er in oktober is. We willen graag in de herfstvakantie gaan. Dat is in de week van 12 oktober. Ik kan me herinneren dat jij ook vaker in oktober een tweede keer ging. Hoe is het weer er dan? Kun je dan nog volop zonnen?

Ik hoop dat ik snel iets van je mag horen. Je mag me ook mailen op jolanda@heubel.nl

Groetjes,

Jolanda

• anna 26-11-07

Hey Jolanda, leuk weer iets van je te horen. We komen nog steeds in Cristina, hoewel de boel eigenlijk gerenoveerd zou moeten worden. Toch heeft het hotel nog steeds een goeie beoordeling. De verzorging is er gewoon heel goed. ;)

Wij hebben weer een appartement geboekt en zijn er in dezelfde periode daar als jullie ha ha. Het weer kan wisselvallig zijn, maar wij hebben over het algemeen altijd geluk gehad. Wel eens een mindere dag. maar dat boeit ons niet. Ook wel dagen dat het half bewolkt is. Maar zonnen kan nog steeds.

We gaan iets later aan het zwembad liggen en zijn er iets eerder weg, omdat het vroeg in de ochtend of laat in de middag kan afkoelen. De zon is eerder weg. Het water in het zwembad is mij te koud. Het zeewater is warmer.

's Avonds zitten we OF op een overdekt terras of tegenover bij Nito's. Ik verheug me er weer op. ;) Wij vinden de temperatuur in het voor- en vooral najaar aangenaam.

• jokemv2

Heee Magda,

Via wie heb jij geboekt? de prijzen verschillen nogal he? ik wil graag een aparte vlucht boeken…..ga eens neuzen

Ik vind inderdaad dat het gerenoveerd moet worden. Vraag me af wanneer ze daar eens mee beginnen. De laatste keer toen we daar waren was dat al nodig, zeiden ze zelfs aan de receptie toen al. Dat was in 2010. De prijzen worden alleen maar duurder en je krijgt steeds minder kwaliteit. Eigenlijk raar he. We zullen zien.

Bedankt voor je hulp.

Groetjes,

Jolanda

• anna 26-11-07

Wij gaan deze keer met de Belgische neckermann.

• Anotony

Van en naar het vliegveld Palma zijn er twee buslijnen , bus 1 en 21. Ze zijn erg goedkoop. Lees meer over dezebussen

Wij nemen ze altijd comfortabel en snel.

Veel succes.

Antony