Hollandse gastvrijheid

• Wilfred

Ik kom de laatste jaren meerdere keren in een jaar in Spanje maar op de één of andere manier was het er nog niet van gekomen om ook naar Mallorca te gaan. Maar nu dus wel, een hotel boek ik meestal gewoon ter plekke dus dan ben je vrij om te gaan waar je maar wilt. Een paar dingen vielen mij wel op: El arenal was érg duur in vergelijking met bijvoorbeeld Pontanova. Kost een pint in El arenal zo'n €3,5 in Portanova was dat zo'n €2 ( of minder ) eten was ook goedkoper.

Maar het toppunt was toch wel weer dat je in een Nederlands café komt, ik zal de naam hier express niet noemen wordt ontvangen met Hollandse gastvrijheid. Op de toiletten hangt de mededeling “ Bij het gebruik van het toilet consumptie verplicht anders €1 betalen aan de bar ”

Van zo'n mededeling zakt mijn broek vanzelf af hoor. Ver weg van huis een horecazaak beginnen maar juist dátgene wat de horeca in Nederland o.a zo slecht maakt gewoon weer toepassen. Echt een visitekaartje voor Nederland zo'n bedrijf (td)

• Antony

Hoi Wilfred,

Wij hadden dezelfde ervaring , de eerste avond gegeten bij een Nederlands restaurant met meestal een joviale manier van binnen halen van klanten. Prijzen aan de hoge kant en kwalitatief niet geweldig. Wij zijn vervolgens beland bij bar Cafetaria La Rioja, Trasime 24 te El Arenal (tussen balneario 1 en 2) , het menu van de dag kost er slechts € 7,50, een glas bier inclusief een tapa € 1,20. Prima porties en een uitstekende prijs , maar vooral erg lekker.

Voor meer Mallorca informatie http://mallorca-palma.blogspot.com

Groetjes

Antony

• anna 26-11-07

Als ik de reis via een reisburo boek, voel ik me ook vrij om te gaan en staan waar ik wil.

Als ik in een willekeurige stad in Nederland kom, op een terrasje zit en naar het toilet moet, dan zie ik ook altijd staan dat het toilet alleen voor gasten bedoeld is en hangt er vaak een prijskaartje aan voor mensen die geen gast zijn. Heeft dus naar mijn mening niks met Mallorca te maken.

Toen wij heeeeeeeel lang geleden op Mallorca waren, logeerden wij in Magaluf. We zijn met een auto gaan toeren en op een terrasje in El Arenal terechtgekomen. Toen betaalden we daar al 50 cent tot een gulden meer voor een drankje.

We zitten nu altijd ter hoogte van balneario 9 en daar zijn de prijzen normaal en daar vind je nog een authentiek Spaans café. Ook in het noord-oosten waar we elke zomer komen betalen we minder voor een drankje dan in menige Nederlandse stad. Het is dus even kijken waar je gaat zitten en voor welke plaats je kiest;)

• nn1

En waarom naar een Nederlandse tent als je in Spanje bent…. dan kun je je de vliegreis besparen en in Nl blijven. Gewoon l

ekker genieten dus van de SPAANSE sfeer!!!!

• Wilfred

Ik beweer en bedoel ook helemaal niet dat zoiets met Mallorca heeft te maken. Ik vind het vragen van geld voor het gebruik maken van het toilet juist typisch Nederlands. En nu kom ik het op Mallorca dus ook tegen, maar dan blijkt het dus toch bij een Nederlander te zijn. Boycotten zo'n tent !!

• anna 26-11-07

Ik kan er me wel iets bij voorstellen, alleen het bedrag dat wordt gevraagd vind ik inderdaad buiten alle proporties. ;)