Mallorca eten en drinken

  • Antony

    Op Mallorca kunt u goed en afwisselend eten. Behalve de lokale specialiteiten vinden we er onder meer Spaanse, Chinese, Franse, Duitse, Engelse, Belgische, Hollandse, Arabische, Italiaanse en Mexicaanse restaurants. Er is een landelijke regeling waarbij de kwaliteit van het restaurant wordt aangegeven met 1 tot 5 vorkjes. Hoe meer hoe beter (en duurder). Het is in toeristenplaatsen op Mallorca verstandig om de prijzen van restaurants te vergelijken, omdat die nogal kunnen verschillen. In de regel zijn de menu's in het Spaans geschreven. In de toeristencentra zijn de menu's tevens in het Duits en Engels geschreven, en incidenteel in het Frans of Nederlands. De prijzen van de gerechten worden in de regel bij de ingang van het restaurant kenbaar gemaakt. De prijs van een maaltijd is afhankelijk van waar u die gebruikt. Bij de rekening wordt meestal bedieningsgeld opgeteld. Let op of de BTW (IVA ofwel Impuesto al Valor Ananido) bij de prijs is inbegrepen (IVA incluido). Is dit niet het geval (IVA no incluido), dan wordt de rekening nog eens met 15% verhoogd! Het is gebruikelijk dat u in een restaurant wacht tot het personeel een tafel voor u aanwijst.

    Op http://mallorca-palma.blogspot.nl/2012/06/mallorca-eten-en-drinken.html vindt u uitleg over meer heerlijke gerechten van het eiland Mallorca.

    Eet smakelijk !!!

    Antony

  • sebastiaan

    Hoe kan ik zien of weten of er bedieningsgeld bij de rekening is opgeteld? Anders betaald ik 2 keer fooi/bedieningsgeld als ik bovenop de rekening zelf ook nog wat geef.

    Hoeveel fooi is normaal op Mallorca?