kerst op Mallorca

• Karin

Ik ga met mijn zus op vakantie naar Mallorca, van 21 - 28 december. Heeft iemand nog tips voor deze periode? Maakt niet uit waar, we huren een autootje en kunnen het hele eiland aftuffen. Mijn zus is gehandicapt, ze kan wel lopen maar lange wandelingen zitten er niet in. We nemen ook m'n 2 kleine hondjes mee, ik hou me dus ook aanbevolen voor tips waar de hondjes welkom zijn, bv. leuke restaurantjes of stranden waar de honden vrij mogen rennen.

• Sarah

Het begint al vrij koud te worden, dus het is onmogelijk om op het strand te liggen. Er staat overal langs het strand dat honden verboden zijn, maar omdat niemand meer gebruik maakt van het strand kan je best je hondjes uitlaten. Ik laat in de winter ook iedere dag mijn hond uit op het strand (in de zomer is dit onmogelijk).

Op veel gebieden is het erg rustig tot verlaten in de winter. Wil je nog volop genieten van restaurants, musea, bars, winkels dan moet je 100% in de hoofdstad zijn: Palma de Mallorca. Hier is het nog vol leuke plekjes die niet gesloten zijn.

• anna 26-11-07

En toch benijd ik je dat je er zit. :D

Wij zijn dit jaar ook eens met carnaval geweest en vonden het heerlijk het eiland eens te verkennen zonder veel toeristen. Wel veel wielrenners. Wat ons tegenviel was inderdaad dat in sommige plaatsen niks maar dan ook niks geopend was. Het leek wel op de winterslaap. Dat verwacht je eigenlijk niet van een vakantieeiland. Dus…….komend jaar maar weer ietsjes later gaan (eind april/begin mei misschien ;) )