Welke plaats ??

• Peter

Lang zoeken en denken, veel dubben…. en de beslissing is gevallen: dit jaar (begin september) wordt Mallorca onze vakantiebestemming!

Maar nu hebben we geen idee welke plaats het beste voor ons is.

Het lijkt ons leuk om fietstochten te maken (wat van de omgeving te zien), maar zijn geen getrainde mountianbikers.

We houden van een plaatsje dat behoorlijk druk is (veel te zien / beleven), een aardig centrum heeft (waar je niet na een uurtje uitgekeken bent), maar niet van zuipende jongeren.

Tja….. wat raden jullie aan?

Cala millor, Cala d'Or, Can Pastilla, Playa de Palma, Alcudia, Santa Ponsa, ….?

Wellicht kan iemand me helpen. Waar kan je goed fietsen? Welke plaats is levendig, maar niet voor zuipenden?

Zou super zijn als jullie reageren.

• Mart

In Playa de Palma ben ik vorig jaar geweest. Ligging op het eiland is goed, mooie uitvalsbasis. Helaas struikel je er over de dronken Duitsers. Niet doen dus. El Arenal staat niet op je lijstje maar dat moet je ook niet doen want daar struikel je over dronken Nederlanders. C'an Pastilla ben ik nooit geweest maar ik meen dat je daar over de dronken Engelsen struikelt.

Over 2 weken zit ik in Sa Coma, langs Cala Millor dus daarna kan ik daar meer over zeggen. Ben er eerder een dagje op bezoek geweest en toen beviel het me prima.

Santa Ponsa ben ik een keer doorheen gekomen, zag er leuk uit. Is volgens mij toeristisch zonder de overlast van het massatoerisme. Ik zou hier zelf wel een keer heen willen. Alcudia ben ik een dagje naar toe geweest, is ook een leuke plaats.

• anna 26-11-07

Sa Coma is een langgerekte plaats met een aaneenschakeling van winkels, hotels en restaurants; niets authentieks dus. En toch komen wij er al 18 jaar in de zomer. Als je van wandelen houdt, dan kun je het grootste gedeelte langs het strand wandelen vanaf S'Illot naar Sa Coma, verder naar Cala Millor en aansluitend naar Cala Bona. Dan ben je wel even onderweg. Terrasjes genoeg en geen overlast van discotheken. Sa Coma biedt ons wat we zoeken: rust, terrasjes, een goed hotel (Protur hotel Sa Coma Playa). Vandaar uit kun je makkelijk het eiland gaan verkennen.

Nog even en we zijn er weer. ;)

In het voor- en najaar zitten we meestal in Playa de Palma. Wij liggen altijd ter hoogte van Balneario 9 en hebben in ons hotel (Iberostar Playa de Palma) geen last van dronken duitsers, nederlanders of engelsen. Er komt meestal een iets ouder publiek. ;)

Succes met uitzoeken. ;)(tu)

• anna 26-11-07

Mart,ik wens je een hele fijne vakantie. Als jullie gaan zijn wij weer bijna terug ;)

• Jan

Wij gaan voor het 4e jaar naar Cala Millor (Cala Bona deze keer omprecies te zijn).

Mooie winkelstraat, lange boulevard langs het strant, gezellige terrasjes en goed openbaar vervoer om de rest van het eiland te bekijken.

Succes met je keuze!

Tip: Hipotel Cala Millor Park of een hotel van de Protur keten.

• Mart

Dank je. We hebben er veel zin en het aanhoudende slechte weer hier maakt de zin alleen maar groter!

Jij ook veel plezier!

• Elco

Maar welke plaats is het nu geworden ??

• anna 26-11-07

Je hangt aan mij maar ik denk dat je Peter bedoelt. :D

Ehmmmm, ik ben trouwens net een paar uurtjes terug van Mallorca. Ondanks enkele keren een regenbui was het weer heerlijk. We hebben gewandeld, aan het zwembad gelegen en genoten van de buffetten in Christina. ;)

• Luuk

wij willen dit jaar naar Mallorca

en dat wij is een stel van 62 jaar we willen graag naar een zand strand wat winkelen en lekker eten

Nou zou je zeggen dat kan over al maar heel waak zijn we geweest en viel het toch iets tegen

vandaar deze vraag. ook een hotel waar wat tedoen is vinden we leuk

we horen graag van u

• anna 26-11-07

Alcudia, Cala Milor, Playa de Palma.