Wij vertrekken morgen voor twee weken met onze dochter van 3 naar Mallorca. Ik zag op de weersvoorspellingen dat de eerste dagen er niet al te goed uit zien. Wat is leuk om te doen met onze dochter als het regent?
Maak je geen zorgen. Het weer is goed op Mallorca. Ik heb net nog even voor je gekeken op weeronline en voor de komende 3 dagen wordt aangegeven dat het 27, 24 en 23 graden wordt en zon.
Je moet zoeken op Palma de Mallorca Spain.
Fijne vakantie en……………….mocht het een keertje regenen, dan denk maar dat de inwoners blij zijn en het regent niet snel een hele dag.
anna 26-11-07 Schreef:
——————————————————-
> Maak je geen zorgen. Het weer is goed op Mallorca.
> Ik heb net nog even voor je gekeken op weeronline
> en voor de komende 3 dagen wordt aangegeven dat
> het 27, 24 en 23 graden wordt en zon.
> Je moet zoeken op Palma de Mallorca Spain.
> Fijne vakantie en……………….mocht het een
> keertje regenen, dan denk maar dat de inwoners
> blij zijn en het regent niet snel een hele dag.
Euuuh, mijn vriendin zit nu al een week op Mallorca en vandaag is de eerste dag dat de zon er een beetje scheen. Het regent al een hele week en is er bovendien ook nog eens koud(16°c). (ze hebben er andere kleren moeten kopen omdat ze door de voorraad van dikkere kledij zaten)
Het zou je maar overkomen hé, zeg dus niet dat het niet kan. En die weersites van weeronline die kloppen ook langs geen meter. Van de week stond er 25°C en zon, ik bel naar mijn vriendin en ze zei dat het de hele dag al regende.
Je hoort me niet zeggen dat het niet kan. Ik had voor haar op Palma de Mallorca gekeken en zij op Alcudia. Ik heb inderdaad gehoord dat het weer er erg slecht moet zijn geweest. Dat is heel jammer, want je gaat tenslotte voor de zon naar het zuiden. Weeronline klopt inderdaad vaak niet. Toen wij er begin mei waren gaf die aan dat het heel erg mistig zou zijn in Playa de Palma, terwijl wij op een terrasje aan het strand zaten en tot in de verte konden kijken. En zo is vaker voorgekomen dat het niet klopt.
Het is in deze periode inderdaad lang niet altijd mooi weer. Wij zijn vorig jaar de eerste drie weken van juni geweest en waarvan 1 week met redelijke frisse temperaturen en een paar dagen met veel regen. De weersites geven niet altijd een adequaat weerbeeld. Verder kan het lokaal veel verschillen. Zo hadden we bij een dagje in Palma heerlijk zonnig weer terwijl het aan de oostkust heel de dag bewolkt en regenachtig was geweest.
16 graden is wat overdreven. Dat is t als je s morgens heel vroeg opstaat of in de bergen.
Ik ben er al n paar weken en check als ik wil weten wat voor weer t wordt altijd via de Spaanse kranten. Daar kun je doorklikken naar het gebied waar je bent en t komt aardig uit.
t Is slecht voor de tijd van t jaar. Het lijkt wel of t om en om is. Ik ga altijd in deze tijd en vorig jaar was het (te) heet en het jaar ervoor zo'n beetje net als nu.
Ik zou zeggen: huur een auto, dan zie je nog eens wat van het schitterende eiland!!
Tip: www.diariodemallorca.es/
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?