combireis

• Jacqueline

Hallo, wij willen in september naar Mallorca maar dan 10 dagen Cala Dor en 10 dagen bijv. Santa Ponsa of Paquera. Navraag bij het reisbureau levert op dat de reisorganisaties deze 2 niet kunnen combineren. Mij lijkt niet zo moeilijk daar je ten alle tijden van Palma vliegt en transfer tussen die 2 regelen we zelf wel dmv bus of taxi. Het schijnt alleen te kunnen via reisbureau die het regelt met transhotels. Heb al gekeken om zelf in elkaar te knutselen wat op zich niet zo moeilijk is via booking.com en transavia.com. Het enige is dat als je dan om wat voor reden dan ook niet kunt vliegen (bijv. aswolk ofzo) dan ben je het geld voor de accomodatie ook kwijt. Via het reisbureau zou je dit wel kunnen verzekeren.

Wie heeft er tips hoe dit aan te pakken?

• nn1

Ik boek altijd mn vlucht en de accomodatie los (minimaal 3 a 4 x per jaar). Heb nog nooit problemen gehad.

Nu een aantal mensen in NL1 keer last hebben gehad van een aswolk, moet je dat zeker je plannen niet laten bepalen!!!

Je kunt trouwens bij veel hotels/appartementen tot 24 uur vtv kosteloos annuleren.

• Martin

Gewoon zelf regelen. Met Ryan Air vliegen en zelf accomodatie boeken, is stukken goedkoper. Als je accomodatie boekt bij Bookings dan kun je kostenloos annuleren tot 24 uur voor aankomst.

• Jacqueline

Tja zo denk ik dus ook, het reisbureau praat uiteraard ook in zijn eigen portemonee, komen er vast wel uit bedankt

• nn1

Het ligt eraan vanf waar je vliegt. Ryan Air vliegt niet va Amsterdam.

Voor een korte trip met alleen handbagage vlieg ik met Vueling.

Voor een langere trip altijd met Air berlin.

Je hoeft niet perse via booking.com te boeken, want ook als je rechtstreeks boekt is het kosteloos annuleren.

• Karin

Wij hebben ook alles los geboekt, de tip die het reisbureau ons gaf is dat we onze reisverzekering aan moeten passen of na moeten kijken. Je moet verzekerd zijn voor een SAMENGESTELDE REIS.