Weekje Mallorca

• anna 26-11-07

We zijn gisteren teruggekomen van een extra weekje Mallorca. We wilden carnaval even ontlopen en hebben er geen spijt van gehad. Natuurlijk weten we dat de temperatuur meestal de 14 tot 16 graden nog niet te boven komt, maar toch hebben we 2 x een paar uurtjes aan het zwembad kunnen liggen met lichte kleding aan. 3 dagen een auto gehuurd (Europa car 99 euro voor een nissan micra) en over een deel van het eiland gereden. Zowel naar plaatsen waar we al geweest zijn, maar ook naar onbekende plaatsen. Koffie drinken o.a. in het plaatsje Petra met in plaats van een koekje, een sinasappel in partjes gesneden erbij. We hebben genoten van de frisse groene kleuren in het landschap, afgewisseld met de sinasappel-, manderijnen- en citroenboompjes.

In Can Picafort kwamen we niet op de promenade omdat daar gewerkt werd. In plaatsen zoals o.a. S'Illot, Sa Coma, Porto Colom, Costa Romantica, Calas de Mallorca was nog niks te doen. Bijna alles gesloten en veel hotels werden gerenoveerd. Wij waren in Cala Millor, waar al veel winkels open waren en in andere winkels werd al gewerkt voor het nieuwe seizoen. Ook in Playa de Palma waren al veel zaken geopend. Uiteraard waren er nog geen strandbedden te vinden.

Nog ca. 6 weken en we mogen weer. ;)

• nn1

Het lekkere van zo'n tussendoor-weekje vind ik altijd dat je Mallorca meemaakt zonder toeristen. De puurheid van het eiland spreekt me dan zeer aan!!

Ik ben aan het kijken of ik eind vd maand/begin volgende maand ook nog een paar dagen kan.

• M. van Wijk

beste NN1, zoals je misschien gelezen hebt, heb ik een hondje gereserveerd uit Mallorca die nog overgevlogen moet.

Deze hond heb ik via een stichting. Vaak vragen zij aan mensen die aan Mallorca gaan, of ze met de terugvlucht bereid zijn om een hondje mee terug te laten vliegen. Je hoeft er niks voor te doen. Alles wordt geregeld. Zou je daartoe bereid zijn, als je binnenkort gaat, zodat ik snel mijn hondje heb? Ik zou het geweldig vinden maar begrijp ook als je dit niet wilt.

Met vriendelijke groet,

Monique

• nn1

Nee, sorry hiertoe ben ik niet bereid.

Maar, waarom ga je niet zelf om m op te halen. Een ticket kost tegenwoordig niets en dan hoef je er ook anderen niet “mee lastig te vallen”

• jolanda1511

Heeee Marga,

ben je in playa de palma geweest? Ben je ook in Iberostar Playa de palma gaan kijken? Dat hebben ze deze winter gerenoveerd. Het lijkt me super om zo eens een paar dagen naar Mallorca te gaan en eens lekker wat te toeren e.d. Het was dus wel redelijk weer zo te horen.

Was de boulevard al vol of nog erg leeg? Lijkt me leuk om eens te zien zo in het voorseizoen.

En….je gaat over 6 weken weer. Waar ga je dan heen?

Ben jaloers op je.

Groetjes,

Jolanda

• anna 26-11-07

Hoi Jolanda,

Nee, we zijn niet in hotel Playa de Palma gaan kijken. Er was nog niet alles open maar we liepen toch al voldoende toeristen rond. We zaten in Cala Milor en gaan over een paar weken naar Playa de Palma.

Het was inderdaad heerlijk om over het eiland te toeren, zonder dat er al te veel toeristen waren. In de wat kleinere plaatsen was het nog doods. ;)

De temperatuur lag tussen de 14 en 16 graden. Een week later was het al 18 a 19 graden. ;)