Alcudia Garden

• jeanette

Hallo Mallorca kenners/liefhebbers,

We zijn ons al een beetje aan het orienteren voor de zomer 2011. Nu vinden wij dit hotel erg leuk maar hebben een aantal vraagjes. Wij willen de eerste week (5 juni) gaan.

Hoe is het weer begin Juni?

Hoe zijn de ervaringen in dit hotel? Heb zoover en vakantiereiswijzer al geraadpleegd. Graag zien wij reaktie's van mensen die er onlangs geweest zijn.

Hoe is het strand en zijn daar bedjes en parasols te huur? Zo ja wat zijn hiervan de kosten?

Iemand nog leuke tips om te doen? Alle informatie is welkom omdat wij nog nooit op Mallorca geweest zijn.

Heel hartelijk bedankt voor de reaktie's alvast.

Groetjes Jeanette.

• J

Alcudia is een leuke plaats

Het strand is geweldig (grootste van Mallorca en zeer mooi)

Volgens mij kun je bedden en parasols huren, weet echter niet de kosten hiervan

Wij zijn in 2008 in Alcudia geweest en willen in de zomer van 2011 weer hier naar toe.

Wij zaten in en gaan weer naar Viva Tropics.

• jeanette

Hallo J,

Heb je toevallig nog leuke tips voor Mallorca? Lees ergens dat er een markt is op zondag? Ook nog iets over het weer in Juni misschien?

Hartelijk bedankt weer………

Groetjes Jeanette.

• J

Hallo Jeanette,

Het oude stadje van Alcudia (het toeristelijk gebied heet namelijk Port d'Alcudia) is erg mooi, met vestingmuren en gezellige terrassen. Daar zal ook wel de markt (op zondag) zijn.

Ik verwacht aardig weer maar je weet het nooit zeker. Maar we zijn zelf 3x in juli/augustus op Mallorca geweest. Dan was het heerlijk. ruim 30 graden, maar niet overdreven heet

En natuurlijk goede verkoeling bij de zee. 's Avonds heerlijk buiten zitten, en dan was het lekker afgekoeld (mijn vrouw trok nog weleens een vest aan)

maar ik had het niet koud. Wij vonden Alcudia mooi en gezellig, maar de meningen daarover verschillen nogal.

In 2007 waren we in Cala dór op Mallorca,wat ons ook goed beviel. Wij vonden in 2009 de plaats Sa Coma minder.

We zijn nog steeds fan van Mallorca. De hoofdstad,Playa de Palma (met mooie kathedraal) zouden we ook nog weleens willen bezoeken en eventueel een keer een auto huren en rondrijden

(schijnt ook mooi te zijn)

Op internet zijn mooie sites over Mallorca en Alcudia en ook in de bibliotheek zijn er goede reisgidsen.

groetjes J

• jeanette

Hallo J,

Heel hartelijk bedankt voor de informatie,kan ik weer wat mee. Jullie ook alvast een hele fijne vakantie op Mallorca.

Groetjes Jeanette.

• pauliene

Hallo, wij gaan dit jaar voor de 5de maal naar alcudia. Altijd naar alcudia garden,met uitzondering van 1x omdat htl toen vol zat. Bevalt ons prima,zeer kindvriendelijk,5x per wk schone handdoeken,2x per wk schone bedden. Animatieteam,receptie en barpersoneel bestaat voor een groot deel uit nederlandse mensen(lopen daar stage's van de hotelschool).Worden veel activiteiten ondernomen voor zowel kinderen als volwassen.Port dálcudia is toeristisch gebied aan het strand en haven.Paar keer per wk is daar een braderie,muziek etc.Het oude centrum daar is 2x per week markt (dinsdag's en zondag's)die gaat door het hele oude centrum,erg gezellig!!!!! Aan het strand kun je bedjes met rieten parasol huren (gaat per 2 bedjes en parasol),kostte naar ik meen rond de 5 a 7 euro per dag. Het strand is wit en het water loopt zeer langzaam af wat erg pretttig is met kinderen.Hotel zelf kun je all incl boeken,3x per dag eten,drinken,ijs en s'middags altijd vers gebak.Groot zwembad in mooie tuin met apart kindergedeelte en los pierenbadje. Wij vinden het een aanrader…..

• Chantal

Wij hebben gisteren een weekje Alcudia garden geboekt voor eind april. We hopen dat het weer zodanig zal zijn dat we af en toe lekker buiten kunnen zwemmen. Heeft iemand ervaring met de temperaturen eind april?

Daarnaast had ik nog een vraagje: weet iemand of je bij Alcudia Garden gebruik kunt maken van badhanddoeken voor bij het zwembad, of moet je deze zelf van huis meenemen?

Alvast bedankt voor jullie reactie !

• anna 26-11-07

Je handdoekvraag staat normaal gesproken al bij de beschrijving van het hotel of je kunt misschien iets vinden bij www.vakantiereiswijzer.nl

Mocht je daar niks vinden dan zou ik het hotel zelf even bellen. Het scheelt n.l. veel in gewicht. ;)

Wij hebben begin mei tot nu toe altijd geluk gehad met het weer, terwijl ik ook weet dat het wisselvallig kan zijn. Wij vertrekken deze keer ook al eind april. Het water zowel van de zee als van de buitenbaden zal nog wel veel te koud zijn, maar dat is zo persoonlijk. Ik ga er nooit in terwijl ik toch altijd een paar mensen zie die zwemmen. Leuk al die voorpret. :D

• pauliene

Er is geen badhanddoekenservice in alcudia garden. Je krijgt wel per persoon in de badkamer diverse handdoeken waaronder een redelijk grote die je evt mee kunt nemen naar het zwembad.5 keer per week krijg je schoon,vlgs mij niet op zondag en dinsdag.Neem voor elk een badhanddoek van huis mee en vul aan met handdoek van hotel….Veel plezier,wij moeten nog wachtten tot 27 juli….Maar ach,de voorpret is ook leuk. groet Pauliene

• anna 26-11-07

Meestal staat in de hotelkamer aangegeven dat de badlakens NIET meegenomen mogen worden naar zwembad of strand. Ik zou het risico niet nemen. ;)