weer eind oktober

• Tom van Bokhoven

Beste mensen.

Ik wil in de herfstvakantie naar Mallorca. ( vanaf 22 okt )

Hoe is het weer dan ?

Kun je zwemmen in zee, zijn de zwembaden van de hotels dan nog te doen en is er nog iets te beleven.

gr.

Tom

• anna 26-11-07

Wij komen er ook bijna elk jaar in de herfstvakantie, dit jaar ook weer. De temperatuur is meestal rond de 23 tot 25 graden. Het kan wel wisselvallig zijn en 's avonds koelt het iets sneller af. Ik vind het water ik de zwembaden veel te koud. MIjn echtgenoot gaat er wel in. Het zeewater is volgens hem echter warmer dan het water in de zwembaden. ;)

Wij zijn altijd in Playa de Palma, maar er is dan niet zo heel veel meer te doen. Vertier vind je er altijd wel alleen stukken minder dan in de zomer of het voorjaar. Het is dan praktisch einde seizoen. Ons maakt dat niet veel uit.

• John

Hoi Anna,

De zee is natuurlijk warm. Dat komt omdat vanaf het voorjaar tot aan eind oktober veelvuldig de temperatuur op het land boven de 30 graden ligt. Een betere tijd voor het zeewater kun je dus niet hebben.

De zwembaden zijn inderdaad koud, maar dat komt omdat er niet veel mensen in die periode zijn en het water dus niet “besmet” is met allerlei menselijke bacteriën.

Voor wat betreft het weer. Je kunt het makkelijk wagen omdat de kans op temperaturen rond de 25 graden heel normaal zijn.

Echter is er wel een grote kans op regen, want oktober is een van de natste maanden, maar je weet het nooit. Mocht je gaan…..fijne vakantie alvast.

Grt,

John

• anna 26-11-07

Ha, ha John, dank je wel voor je reactie maar ik denk dat ie voor Tom bestemd is. Wij komen er al heel wat jaren in de herfstvakantie en hebben niks te klagen over het weer. Het kan inderdaad wel eens wisselvallig zijn, maar meestal valt het best mee.;)