Vluchten

• liana

Hallo allemaal,

Hebben jullie het ook gevolgd dat de luchtverkeersleiders in Spanje willen gaan staken?

Ik heb nu begrepen dat de onderhandelingen verschoven zijn naar dinsdag en woensdag, als ze er dan niet uitkomen zullen ze de staking bekend maken, en moeten de wettelijke 10 dagen eerst ingaan.

Dus als het een beetje tegenzit hebben we rond de 21e een staking van 3 dagen, nou ik hoop dat het niet waar is, ook ik ga de 26 ste.

Als het geen aswolk is dan is het weer wat anders!

Ik hoop dat ze eruit komen………………..

Liana

• marian

Wij gaan de 19e maar ik hoop dat t meevalt.S6

• karin

Nou het staken gaat gelukkig (voorlopig niet door)zie onderstaand bericht

Wo 11 augustus 2010. Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Geen staking luchtverkeersleiders Spanje

Uitgegeven: 10 augustus 2010 22:18

Laatst gewijzigd: 10 augustus 2010 22:18

MADRID - Spaanse luchtverkeersleiders gaan tijdens het toeristische hoogseizoen deze zomer niet staken.

© Getty ImagesVakbond USCA dreigde onlangs met een werkonderbreking uit protest tegen loonsverlagingen en slechte arbeidsomstandigheden. Dinsdag maakte de bond bekend dat er in augustus niet gestaakt zal worden.

De vakbond hoopt dat nu de salarisonderhandelingen met werkgever AENA kunnen worden voortgezet.

Een woordvoerder van de vakbond benadrukte dat de beslissing om voorlopig niet te staken vooral is genomen omdat de Spaanse toerismebranche anders te veel schade zou lijden.

Werktijden

De 2300 verkeersleiders zijn al geruime tijd in een arbeidsconflict met hun werkgever, de Spaanse overheid. De verkeersleiders klagen onder meer over buitensporig lange werktijden.

De Spaanse regering is eerder dit jaar al circa 40 procent minder gaan betalen aan de verkeersleiders. Die krijgen nu nog steeds gemiddeld 200.000 euro per jaar.

© ANP