Vanaf wanneer kun je boeken bij Duitse organisaties?

• familie E

Even een vraagje.Vanaf wanneer is het mogelijk om via de Duitse reisorganisaties je

Mallorcavakantie voor zomer 2011 te boeken?

Ik heb weleens gehoord dat dit al kan in Augustus maar als ik op de sites kijk zie ik geen prijzen. (ik weet dat het nu nog juli is…::o)

Dit is een mogelijkheid omdat we gehoordhebben van mensen die ook zo geboekt hebben dat het héél véél geld kan schelen.Zijn er nog speciale dingen waar wij op moeten letten? Kortingen, verzekeringen, bustransfers inbegrepen?

Wij horen het graag, alvast bedankt!

Oh ja, wat zijn goede organisaties? evt. www's zijn welkom!

• Karin

Hoi Familie,

Wij gaan volgende maand weer naar Mallorca en hebben dit vorig jaar

oktober geboekt bij Karstadt reisburo in Gronau .Mijn vriendin heeft daar

geloof ik al in augustus geboekt voor komende maand.

Ik zou zeggen stuur even een mailtje naar onderstaand adres t.a.v

Ramon van Asbreuk ,dit is gewoon een nederlander die daar werkt en

hij zal jullie heel snel antwoord geven .Ik weet dat veel bezoekers van deze

site hier ook altijd boeken ,het scheelt echt enorm veel.

Veel succes !!

reisebuero.gronau@karstadt.de

mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel!

• Jan

Wij vertrekken zondagmorgen vroeg weer voor de vierde keer naar Mallorca.

Wij boeken en vliegen altijd via Duitsland. Scheelt ons als gezien met twee kinderen teveel, vergeleken met de Nederlandse aanbieders.

De kinderkortingen zijn in Duitsland veel hoger, hoewel dat per reisorganisatie ook nog wel verschil maakt.

Goede sites om op te zoeken zijn reisen.de en expedia.de

Ondertussen de site van vakantiereiswijzer.nl ook open.

Beetje knippen en plakken en je kunt direct de Nederlandse recensies zien.

Volgens mij kun je vanaf ongeveer oktober / november boeken voor de komende zomerperiode.

Wij zoeken altijd wel een hotel dat ook in de Nederlandse gidsen staat, anders lig je straks wel tussen heel veel Duitsers,

Voordeel is dat je de vluchttijden ook kunt zien. Dit is volgens mij vanaf december / januari.

Wij vertrekken zondagmorgen om 5.25 uur en terug om 21.30 uur.

Beide dagen kunnen we dus volledig gebruiken.

Als je een hotel / reis hebt gevonden, even bellen met het reisburo in Gronau. Zie andere reactie.

Hotel, vertrekdatum en aantal dagen doorgeven. Ramon Asbreuk heeft onze reis voor dit jaar nog goedkoper kunnen regelen dan de aanbieding op internet.

Hij heeft de vliegreis en het hotel namelijk apart geboekt.

Reisverzekering kun je gewoon afsluiten, maar wij hebben zelf een doorlopende reisverzekering.

Organisaties maken niet zoveel uit. Dit jaar vliegen we met AirBerlin en het hotel is via Schauinsland reisen geboekt.

Andere reisorganisaties waarmee we al zijn geweest zijn Tjaereborg, 12flug en Neckermann.

Het komt soms voor dat bepaalde reizen in bepaalde weken goedkoper worden aangeboden op internet.

Kwestie van goed in de gaten houden en op het juiste moment boeken.

Een leuke uitdaging die je veel geld kan besparen.

Succes!!!

• Familie E

Hartstikke bedankt voor de tips, ik ga Ramon een mail sturen….(tu)