weersverwachting

• greetje

Ik hou nu de meerdaagse verwachting bij omdat ik volgende week naar mallorca ga. Maar zijn de temperturen te laag voor de tijd van het jaar?????

en ook de regenverwachting is dat normaal voor deze tijd. Ik hoop namelijk op iets warmer weer,

• anna 26-11-07

Hoi Greetje,

Wij hadden de weersverwachting ook bijgehouden, maar er klopte uiteindelijk niet veel van. Zelfs de info in het hotel klopte niet. Wij zijn zaterdag teruggekomen en hebben 10 dagen redelijk tot mooi weer gehad. Weliswaar niet altijd even warm en regelmatig bewolking, maar ik ben lang niet meer zo bruin thuisgekomen, omdat het in de zon lekker uit te houden was. Toen we lagen te zonnen bij het zwembad keek echtgenoot via zijn mobieltje naar weer online. Er werd gezegd dat de temperatuur op Mallorca 17 graden was en dat de gevoelstemperatuur 15 graden bedroeg. Nou, dan lig je toch echt niet aan het zwembad. :D

We zijn wel regelmatig over de boulevard gaan wandelen als het even een half uurtje of uurtje bewolkt werd en het dan te fris werd.

's Avonds koelde het wel goed af vonden wij. Heel veel plezier en vooral genieten met veel of iets minder zon. ;)

• Mart

Welke site bekijk je? Er zitten verschillen tussen de diverse sites. Bij buienradar.nl geven ze eind volgende week een paar regendagen aan met ongeveer 1 mm. regen per dag. Bij weer.nl, weeronline.nl en zoover.nl zijn ze toch wat optimistischer, geven wel bewolking aan maar toch niet veel kans op regen. Ook de temperatuur wordt door deze sites iets hoger voorspeld.

• nn

Net als in Nederland is ook het klimaat op Mallorca aan het veranderen. De laatste tijd heeft het flink geregend en het is ook kouder geweest dan “normaal”.

Maar net als hier, is er niets van te zeggen. Het kan eind mei bloedheet zijn, maar veel regen is ook niet bijzonder.