Veel te vroeg geboekt bij Ryanair..

• Jenny

Hallo,

Even een berichtje over het boeken van tickets bij Ryanair.We hadden een leuk huis gevonden en geboekt op Mallorca in januari.

Blijken de tickets hartstikke duur te zijn,overal eigenlijk.Toch wel in totaal 900 euro's voor 4 personen.

Onze kinderen keken ook vaak naar tickets op de site,na een aantal weken bleken de tickets op die dagen die wij

intikten dubbel zo duur te zijn.Het lijkt wel of bij zoveel kliks met de muis,het ticket duurder wordt.

Toch maar geboekt,in maart,voor het bedrag van 940 euro.Want bang,dat het nog duurder wordt!

Ga ik nu kijken op de data in augustus,blijken de tickets 300 euro goedkoper te zijn…ik voel me echt opgelicht!

Volgende keren eventueel wachten we wel .Dus pas op…Gr.Jenny.

• liana

Hallo Jenny,

Als ik jou was ging ik daar eens voor bellen hoor, normaal beginnen ze met een goedkope prijs en word die steeds goedkoper.

Het kan wel eens voorkomen als er een aktie is, maar dat is geen 8 maanden later, heel raar, ik zou zeggen waag er een telefoontje aan.

Liana

• liana

liana Schreef:

——————————————————-

> Hallo Jenny,

>

> Als ik jou was ging ik daar eens voor bellen hoor,

> normaal beginnen ze met een goedkope prijs en word

> die steeds duurder.

> Het kan wel eens voorkomen als er een aktie is,

> maar dat is geen 8 maanden later, heel raar, ik

> zou zeggen waag er een telefoontje aan.

>

> Liana

• Mart

Wij hebben veel ervaring met boeken bij Ryan-air, zijn al heel vaak naar Barcelona gevlogen. De prijzen van de tickets fluctueren enorm. Het is niet zo dat ze eerst goedkoop zijn en dan steeds duurder worden of andersom; eerst duur zijn en dan goedkoper worden. Er is gewoon geen peil op te trekken. Ik weet wel dat je direct moet toehappen als je ze voor een goede prijs kunt krijgen, een dag later, of zelfs een paar uur later, kunnen ze weer veel duurder zijn.

Afwachten of ze nog goedkoper worden kan natuurlijk altijd, met het risico dat ze alleen maar duurder worden. Het is dus een beetje gokken, we hebben zo wel eens een mooie aanbieding laten lopen om vervolgens veel geld te moeten betalen voor een ticket. Zo zijn we wel eens voor een tien euro p.p. retour gevlogen maar we hebben ook wel eens 200 euro p.p. moeten betalen.

• Mart

Het is trouwens nooit slim om eerst de accomodatie te boeken en daarna de vluchten. Als je gebonden bent aan bepaalde data's is de kans op mooie aanbiedingen veel kleiner. Vooral als je gebonden bent aan vrijdag/zaterdag/zondag/maandag, dan is het bijna altijd duur, op de andere dagen ben je veel minder kwijt.

Dus als je de vrije keus hebt dan eerst tickets boeken en daarna een accomodatie erbij zoeken.

• Jenny

Hoi,

Ik ben van plan een briefje te schrijven,maar of daar veel van te verwachten valt..

Mart,inderdaad,veel beter eerst vlucht dan pas huis,maar ja…We vonden zo'n mooi huis met zwembad,dat we dat

niet wilden laten lopen en het risico dat het mooie en betaalbare volgeboekt is…

Paar jaar geleden hebben we het andersom gedaan idd,maar ook pas in april…

Toch had ik sterk het idee,dat de data waar veel op geklikt wordt,duurder worden.Maar je hebt ws gelijk,dat je er geen

pijl op kunt trekken.Paar jaar geleden vlogen we met zn vieren bij LTU voor 440 euro,vanaf Dusseldorf,heen en terug en ook in april geboekt!

Ik moet gewoon maar wat minder bang zijn en even wachten,1000 euro betalen kan altijd nog.

• marja

je had beter bij air berlin kunnen boeken

hebben wij ook gedaan in augustus voor 160 euro retour

geboekt in februari

en veel beter service dan ryanair

• Gerrit

Jenny Schreef:

——————————————————-

> Hoi,

> Ik ben van plan een briefje te schrijven,maar of

> daar veel van te verwachten valt..

> Mart,inderdaad,veel beter eerst vlucht dan pas

> huis,maar ja…We vonden zo'n mooi huis met

> zwembad,dat we dat

> niet wilden laten lopen en het risico dat het

> mooie en betaalbare volgeboekt is…

> Paar jaar geleden hebben we het andersom gedaan

> idd,maar ook pas in april…

> Toch had ik sterk het idee,dat de data waar veel

> op geklikt wordt,duurder worden.Maar je hebt ws

> gelijk,dat je er geen

> pijl op kunt trekken.Paar jaar geleden vlogen we

> met zn vieren bij LTU voor 440 euro,vanaf

> Dusseldorf,heen en terug en ook in april geboekt!

> Ik moet gewoon maar wat minder bang zijn en even

> wachten,1000 euro betalen kan altijd nog.

Wij vliegen al jaren naar Mallorca. Tevens bezoek ik regelmatig Europa League wedstrijden van mijn clubje FC Twente. Voetbalsupporters herkennen jouw probleem. Zodra de loting afgelopen is, begint iedereen goedkope vluchten te zoeken. Er zit inderdaad een systematiek achter. Het kan zelfs zo zijn dat je zelf de prijs opdrijft, door op de site van een luchtvaatrmaatschappij op bepaalde data en bepaalde prijzen te klikken. Heb het zelf meegemaakt. Moest 5 minuten wachten, omdat een vriend zijn paspoortnummer nog aan mij moest doorgeven. Vervolgens opnieuw inloggen en toen was de prijs geen 139,00 maar 164,00. Dus in 5 minuten maar liefst 25 euro duurder. Als iedereen vervolgens niet zou boeken en een paar dagen wacht, dan daalt de prijs weer. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar zo gaat het ongeveer. Ik denk niet dat het helpt dat je gaat klagen. Helaas…

Normaal gesproken is het zo dat als je één van de eersten bent, je de beste prijs hebt. Moet je dus niet te vaak “klikken”.

• Jenny

Hallo Gerrit,

Ja,zie je wel,dat dacht ik al.Uit frustratie kijk ik maar niet meer!

Misschien kun je beter de globale data intypen en niet de precieze data,om dit te voorkomen!

Bedankt voor je reactie,anderen hebben er zo ook wat aan.Groetjes.