calla dór of santa ponsa

• alice

wie kan mijn wat vertellen over deze twee plaatsen

welke leuker is ben dit jaar naar playa de palma geweest en beviel ook goed

is er in deze twee plaatsen veel te beleven kwa winkelstraaten en eet gelegheid in arenal heb je veel duitse eet zaken wat heerlijk was

• alice

alice Schreef:

——————————————————-

> wie kan mijn wat vertellen over deze twee plaatsen of anders palma nova of alcudia

>

> welke leuker is ben dit jaar naar playa de palma

> geweest en beviel ook goed

> is er in deze twee plaatsen veel te beleven kwa

> winkelstraaten en eet gelegheid in arenal heb je

> veel duitse eet zaken wat heerlijk was

• anna 26-11-07

Palma Nova ben ik in het voorjaar geweest. Het hotel Viva Palma Nova was schitterend maar Palma Nova en het ernaast gelegen Magaluf wordt door veel jonge Engelsen bezocht. Toen wij er begin mei waren liepen ze al in groepen overdag lallend door de straten. In het hoogseizoen zal het vele malen erger zijn, denk ik.

• alice

hoi anna

is het een lange en gezellige boulevar en wat voor eet tentjes zijn er allemaal daar

wij houden namelijk ook van winkelen en centrum hoe is dat daar en is er ook bus of trin verbindingen zo dat je ook ergens anders kan gaan kijken

• anna 26-11-07

Veelal op Engelsen gericht. Van heel vroeger kan ik me herinneren dat in Magaluf ook veel Scandinaviërs kwamen. Of het er in de zomer gezellig wandelen is en wel soort winkels er is, kun je beter even aan Wim vragen. Die komt er al zo'n 10 jaar. Ik heb daar niet zo op gelet. Je kunt met de bus naar Palma stad.

• alice

wij zijn in mei in play de palma geweest vonden we ook leuk zeker het kwa eten in de duitse restaurants

we willen nu eens verder kijken op mallorca dus ja is best wel moeilijk wat ik al zij als je maar een gezellige boulevar hebt en lekker door winkel straatjes kan lopen dus ja magaluf ,palma nova of iets anders hoop dat iemand hier wat goede uit leg kan geven

• anna 26-11-07

Normaal gaan we ook altijd in het voor- en/of najaar naar Playa de Palma, alleen dit jaar niet. 's-Zomers zitten we altijd in Sa Coma. Daar is ook een lange winkelstraat met terrasjes. Die ligt een straat achter het strand. Vandaar uit kun je naar Cala Milor lopen. Dat is misschien leuker voor jullie, daar is net iets meer te doen. Ligt in het noord-oosten van het eiland.

Gerrit kan je daar meer over de hotels vertellen. ;)

• Travelviewer

Beide zijn erg leuk als je van drukte en uitgaan houdt.

Kijk eens op http://www.travelviewer.nl/Spanje/Mallorca/Mallorca.htm om een overzicht te krijgen van de belangrijkste badplaatsen op het eiland.

Succes

• Cees

Het seizoen is dit jaar niet echt goed geweest. Overal op het eiland zijn er nu al hotels en zaken aan het sluiten wegens gebrek aan klanten. Zelfs de plaatsen die normaliter in september nog behoorlijk wat te doen hebben (zoals Playa de Palma en Magaluff/Palma Nova) zijn deze maand een stuk rustiger dan normaal.

Cala D'or is sowieso anders van karakter dan de echte grote toeristen plaatsen in het zuiden. Ik vrees dat daar in de derde week van oktober niet zoveel meer te doen zal zijn. Hetzelfde is waarschijnlijk ook het geval voor Alcudia, want daar is nu al niet veel meer te beleven.

Santa Ponsa of Palma Nova lijkt me dan ook een betere keuze, gelet op wat je zoekt. Er zal in ieder geval meer te doen zijn dan in Cala D'or of Alcudia en beide plaatsen liggen ook een stuk dichter bij Palma, waar altijd wel wat te doen is.

• alida

palma nova kan je veel meer wandelen dan santa ponsa

ben in allebei geweest

en als je niet in het hoogseizoen gaat is het juist leuk om naar magaluf door te lopen

vandaar mijn keuze