Bericht voor Tiny van het prikbord hier!

• Daantje

Beste Tiny,

Ik heb van verschillende berichten begrepen dat

u nogal veel weet van mallorca. Ik vroeg me af of u mij

daarom zou willen helpen.

Mijn probleem is het vervoer naar cala d'or (cala egos) vanaf het

vliegveld van palma de mallorca. Ik vroeg me af of u mij informatie

kunt geven over het openbaar vervoer daar. Waar ik heen moet, hoe

lang het duurt, de kosten etc. De taxi van 70€ vind ik niks aangezien

ik in mijn eentje reis. U zou me er enorm mee helpen.

Alvast bedankt.

Groetjes Daantje

• tiny

Hoi Daantje.

Zelf woon ik in het noorden en weet dus niet alles over de bussen.

Wat ik wel weet is dat nu in de metrostation ook alle bussen stoppen die over het hele eiland gaan.

Ik heb op het internet gezocht voor Cala d'Or. Heb alleen geen idee waar de bus stopt in Cala dor

Doe het volgende:

Ga naar google.

Type in: tib caib es (dus geen punten ertussen maar spaties) Het moet echt zijn caib en niet calb wat ook wordt vermeld.

Dan zie je een rijtje met onderandere: autobus Dit aanklikken

Dan heb je een overzicht en klik weer aan autobus

Scroll naar beneden dan zie je een kaart van mallorca met rode strepen

Ook zie je nummer 500 Die moet je ook aanklikken

Dan klik je aan 501. De eerste staat bij Cala Dor. Waarschijnlijk is dit de terugreis naar Palma klik dan met je rechterknop van je muis je ziet dan previous page klik dit aan dat krijg je het overzicht van Palma Cala Dor.

De bus gaat vrij frequent. Ik dacht dat de bus van Palma naar CalaDor ongeveer 7 euro is.

Vanaf het vliegveld neem je bus 1 die stopt bij de lopende band als je het gebouw verlaat. Stap uit op de Plaza Espana.

Ietsje naar links lopen daar zie je een klein groen lotto huisje van Once gelijk daar om de hoek is de metro.

Als je de roltrap afgaat zie je gelijk waar je naar toe moe voor de bussen (in ieder geval naar rechts).

Nou ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Heel veel succes en een hele fijne vakantie.

P.S. vraag op het vliegveld aan een hostess of je mee mag rijden met de bus voor een kleine vergoeding.

• dennis groen

Hallo gisteren terug gekomen van mallorca … ik kan u wel helpen. vanaf vliegveld met taxi naar palma de palma, dat is waar ik zat, (zie kaart mallorca) dat is halverwege de baai ongeveer bij strandtent 7 kost u onder de 25 euro. De taxi's zijn goedkoop en netjes met airco. Ik moest naar ziekenhuis voorbij het vliegveld en was minder dan 25 euro kwijt. Of bus 25 vanaf palma naar andere kant van de baai (zie wederom kaart malorca) VASTE PRIJS ongeacht de afstand 1,25 per persoon!!! 25 is de snelbus of de bus 15 dan heeft u de stopbus vele halte's maar rijd de zelfde route! hoop dat ik u geholpen heb andes stuurd u mar een mail voor verdere info. oja weer daar momenteel rond de 30-35 graden

• Daantje

Beste Tiny en Dennis,

Ik wil jullie beide hartelijk bedanken voor de

nuttige informatie. Nu weet ik gelukkig hoe en wat

dus kan ik met een rustiger gevoel op reis dan dat

ik alles ter plekke moest uitzoeken.

Nogmaals super bedankt!

Groetjes Daantje