Weer een bom

• haagseron

zo 09 aug 2009, 15:38 | lees voor

ETA-bom ontploft op Mallorca MALLORCA - Op het Spaanse vakantie-eiland Mallorca is zondagmiddag een bom ontploft in een restaurant. Er zouden vogens de eerste berichten geen gewonden zijn. De terreurorganisatie ETA had van tevoren melding gemaakt van de actie, meldt het ANP

zo 09 aug 2009, 15:38 ETA-bom ontploft op Mallorca MALLORCA - In een restaurant op het Spaanse vakantie-eiland Mallorca is zondag een bom ontploft. Er vielen geen gewonden. Dat meldden Spaanse media.

De bom ontplofte volgens de krant El Pais op het damestoilet van het restaurant Rigoletta in Palma de Mallorca, de grootste stad van het eiland. Kort voor de explosie zou de Baskische terreurgroep ETA telefonisch hebben gewaarschuwd.

• Ilse

Jeetje, alweer 3 bommen, ik ga eind augustus naar Mallorca en moet zeggen dat dit toch niet de leukste berichten zijn!

• brian

Ik begin me nu toch een beetje zorgen te maken wij gaan de 17 voor twee weken naar dit schitterende eiland.

• Cees

Ik woon al jaren op het eiland en vraag me nu eigenlijk af waar jullie je druk over maken. Er zijn overal op de wereld idioten die van tijd tot tijd bommen laten ontploffen.

In de toeristencentra is van het hele gedoe niks te merken. Het doel van de kleine bommen van vandaag is juist om toeristen angst aan te jagen. Elk jaar is er ergens in Spanje wel zo'n voorval.

Die hufters zullen er wel twee keer over nadenken om een echte aanslag op toeristen te plegen, want daarmee winnen ze helemaal niks. Hun tactiek is intimidatie en op mij maakt het niet echt veel indruk. De kans dat morgen de zon niet schijnt is groter dan dat ik zo'n explosie van dichtbij mee maak.

• tiny

Ik ben het helemaal eens met Cees. Ga lekker je koffer inpakken, geniet van de voorpret en hou een heerlijke vakantie.

Ik woon ook al een paar jaar op Mallorca en hier in het noorden merk je er helemaal niks van.

Trouwens Cees, wat de zon betreft, hij schijnt hier amper vandaag, zo zie je maar weer.

• karin

Over 2 weken ga ik er naartoe! Er kan overal iets gebeuren

Ik ben al begonnen met de voorpret,en ik weet zeker dat ik

er 12 dagen ga genieten !!!

• Kev

ik kom net terug van El Arenal, was niks van te merken van het hele gebeuren. Alleen werder er zondag op de boulevard door de politie WC's doorzocht. Dat ze mallorca uitkiezen lijkt mij ook meer omdat daar de koning zijn vakantie viert.

• Voor tIny

Hallo Tiny,

Ik zie dat je regelmatig iets post op deze site, en dat je op Mallorca woont.

Ik ben met een spanjaard getrouwd, op Mallorca leren kennen, maar we wonen hier, ik vroeg me af hoe je op Mallorca bent verzeild.

Voor je werk? en ben je blijven hangen of zo?

Het is een grote stap die ik nooit heb durven maken, we gaan nu we niet meer werken wel veel naar Santa Ponsa, maar we pendelen zo op en neer.

Groetjes Liana

• Evi

tot wanneer verblijft die koning daar? zou t fijn vinden als hij dan weg is wanneer ik dr ben :)

• voor Liana

Hoi Liana,

Zullen we het even per email doen, waarschijnlijk vinden anderen het niet zo interessant.

Mijn email is: tinytoneman@hotmail.com

Groetjes.