Openbaar vervoer van vliegveld Palma naar Cala d'Or

  • Gaby

    Hallo!

    Ik heb al de site van de bus geprobeerd, maar daar kan ik of geen vertrektijden op vinden of hij doet het niet.

    Ik zou graag willen weten waar ik info kan vinden over het OV (de bus) van het vliegveld naar Cala d'Or (Parque Mar). Ik vind het helemaal niet erg om een tijdje onderweg te zijn, maar een idee vantevoren (tot hoe laat ze uberhaupt gaan) zou fijn zijn! Heeft iemand misschien een link of telefoonnummer? (Spaans is geen probleem).

    (de diverse shuttlebusservices vind ik te duur…echt graag het OV)

    Bedankt!

    Gaby

  • tiny

    Hoi Gaby

    Probeer eens (via google) tib.calb.es

    Vanaf het vliegveld neem je bus 1 naar Plaza de Espana. Aan dezelfde kant waar je uitstapt is een metrostation (is er vlakbij) daar stoppen nu ook alle bussen die over het hele eiland gaan. Roltrap (of lift) naar beneden rechts aanhouden.

    Voor de zekerheid geef ik je ook het telefoonnummer 0034 971 177 777

    Ik heb nog een lijst van vorig jaar daar staan de volgende tijden op:

    Maandag t/m vrijdag 7.00, 9.30, 13.00, 15.15, 18.00,19.30

    zaterdag en zondag: 7.00, 9.30, 13.00, 15.00, 18.00 19.30

    Prijs 6,80 euor ( de tarieven zijn dit jaar iets verhoogd).

    Bus van vliegveld naar de plaza Espana ongeveer 2 euro.

    Veel succes en een fijne vakantie, het weer is fantastisch.

    Groetjes Tiny

  • Gaby

    Hi Tiny,

    Bedankt voor de info (googlen levert me nog steeds niks op, maar dit is genoeg voor me)!

    Ik neem aan dat het weer bij jullie hetzelfde is als hier in Barcelona :-)

    groetjes!

  • tiny

    Hoi Gaby,

    Ik zal nog even verder kijken.

    Wanneer ga je naar Mallorca? Ik moet 13 augustus in Palma zijn dan kan ik het wel even bij de VVV voor je navragen. En welke tijd kom je ongeveer aan?

    Ik weet niet hoe het weer in Barcelona is, maar hier is het nog steeds warm.

    Ik hoorde wel net van mijn buurman dat er regen verwacht wordt (ik zou het wel even lekker vinden het heeft al zo lang niet geregend) maar dat is meestal van korte duur. Een buitje voor de stof zullen we maar hopen.

    Groetjes, Tiny

    P.S. Wat je ook kant doen is vragen aan een Hostess op het vliegveld of je mee kan rijden. Mijn vriendin met man en 2 kinderen hebben dit ook onlangs gedaan en het was geen probleem.

  • Danielle

    Hoi Gaby,

    Ik zit eigenlijk met hetzelfde ‘probleem’.

    Mijn bestemming is ook Parque Mar, dus ik vroeg me af

    of u al meer informatie heeft en die mij misschien kunt geven

    Op de website kon ik namelijk geen wijs uit en ik spreek geen

    Spaans dus bellen kan ik ook niet.

    Ik kom 23 aug aan op Palma de Mallorca om 16.30.

    Groetjes Danielle

  • BM

    Is er ook ergens iets te vinden waar de bus in Cala Ferrera en Cala D'Or precies stopt?

    Ik heb wel een link met de buskaart van Palma de Mallorca gevonden:

    http://www.emtpalma.es/EMTPalma/Front/enlaces.en.svr?tipo=2&tema=1

    En een link naar de bustijden richting Cala D'Or:

    http://www.caib.es/sacmicrofront/contenido.do?idsite=330&cont=8805

  • Francine

    hallo,

    Wij komen 7 juni 2012 om !7.00 uur aan in Palma. Rijdt er dan nog een bus naar Cala dór? Waar kan ik de bustijden vinden op internet?

    Bedankt

    Francine

  • Anne

    Ik kan je wel een shuttle service aanbevelen kost 11 euro enkele reis, vind ik niet duur. Je hoeft dan niet eerst naar Palma. Deze shuttleservice hebben wij verleden jaar gebruikt en was perfect. Je wordt weer keurig op tijd opgehaald bij je hotel om naar het vliegveld te gaan. Dus voor 22 euro heen en terug. ik heb ook nog een andere site ontdekt en daar kost het 9,80 enkele reis.

    Succes.

    Groet,

    Anne

  • Tiny

    Hoi Gaby

    Kijk even op www.transunion.info.

    Deze bussen rijden naar alle plaatsen vanaf Palma - metro (v.v.).

    Veel succes, Tiny.

  • Francine

    Hallo Anne

    Die Shuttle service lijkt ons nog wel wat. Bij welke maatschappij is dat? Die van 11 euro en die van 9,80.

    Groetjes Francine