help!!! opgelicht?

  • Ronald en Hillie

    Hoi

    Wij hebben via internet een appartement geboekt in El Arenal. Tevens tickets bij ryanair.

    Alles leek betrouwbaar echter: website uit de lucht

    email: krijg je automatisch antwoord

    telefonisch: niet bereikbaar

    Wij hadden voor 2 weken geboekt EN BETAALD vanaf 26 juli!!!

    Eigenaar zou zijn: Simon Elliot Bayes, contacten via Gabriel Christiaan!!!!

    Wie heeft er enig idee? of wie heeft er welicht daar ter plekke contacten die ik zou kunnen inschakelen?

    Hoop dat iemand kan helpen of wellicht hetzelfde heeft meegemaakt

    Ronald

  • Bram512

    Wij hebben op dit moment precies hetzelfde.. We hebben het appartement op 5 juli tm 12. Die vent is niet te bereiken, sta op het punt naar de politie te stappen.

  • j.otter

    Ronald en Hillie Schreef:

    ——————————————————-

    > Hoi

    >

    > Wij hebben via internet een appartement geboekt in

    > El Arenal. Tevens tickets bij ryanair.

    > Alles leek betrouwbaar echter: website uit de

    > lucht

    > email: krijg je automatisch antwoord

    > telefonisch: niet bereikbaar

    > Wij hadden voor 2 weken geboekt EN BETAALD vanaf

    > 26 juli!!!

    > Eigenaar zou zijn: Simon Elliot Bayes, contacten

    > via Gabriel Christiaan!!!!

    >

    > Wie heeft er enig idee? of wie heeft er welicht

    > daar ter plekke contacten die ik zou kunnen

    > inschakelen?

    > Hoop dat iemand kan helpen of wellicht hetzelfde

    > heeft meegemaakt

    >

    > Ronald

  • Ronald

    Op het forum van Mallorca Vandaag wordt nader op dit onderwerp ingegaan.

    http://www.mallorcavandaag.com/forum/viewtopic.php?pid=355#p355

    Groet,

    Ronald

  • Marjoleine en wederom een Ronald

    Hallo allemaal Ronalds

    Hier hetzelfde verhaal. Zelfs dezelfde aankomstdatum (26 juli). Ik heb al gekeken voor een alternatief appartement, maar daar lopen de kosten wel flink mee op. We zijn namelijk met z'n achten. Ook allemaal al tickets geboekt (via Iberia in ons geval).

    Ik heb op de website van Tros Opgelicht gekeken. Daar zeggen ze het volgende:"Bent u opgelicht, bijvoorbeeld bij een aankoop via internet? Doe dan altijd als eerste aangifte bij de politie! De redactie hoort regelmatig van gedupeerden van oplichting dat een politiefunctionaris een aangifte weigert aan te nemen.

    Onthoud dat aangifte doen erg belangrijk is voor de verloop van de zaak en een opsporingsambtenaar is verplicht is om uw aangifte op te nemen!

    Dus dat gaan wij in ieder geval wel doen. Als we samen aangifte doen staan we misschien iets sterker. Eerlijk gezegd verwacht ik er niet veel van, maar als we het niet proberen dan krijgen we ons geld zeker niet terug. Hebben jullie toevallig een huisnummer van het appartement op de Calle de Toqiuo. Er zit nu een nichtje van ons en zij zou eens kunnen kijken.

    Groeten Ronald en Marjoleine

    P.s. gelukkig zijn we niet de enige goedgelovigen.

  • E. Draaiejr

    Hallo iedereen die ook zijn opgelicht.

    Wij hebben medio mei geboekt, voor alvast de herftvakantie. Kreeg een heel vervelend gevoel toen mij herhaaldelijk werd gemaild dat het geld nog niet op zijn rekening was geboekt en dat als ik het appartement alsnog wilde boeken dat ik nogmaals het geld met spoed zou moeten overmaken! Bij de Spaanse bank zou wel vaker eens iets verkeerd gaan en dan werd mijn eerste overboeking wel weer teruggestort. (ja, ja)

    Nou zo dom zijn we natuurlik niet geweest, maar zoals het er nu uitziet kunnen we wel naar ons eerste geld fluiten. Ik heb een hele verhandeling gehad met hem per mail en ook zijn toezegging dat hij het geld zou terugstorten. (Als je iets terugstort moet je het toch wel eert ontvangen hebben, of niet?) Tot op heden nog niets ontvangen.

    Wij gaan wel aangifte doen. Zowel in Nederland als op Mallorca. Die vent moet zo snel mogelijk achter de tralies!

    We hebben ook wel wat beeldend materiaal van deze gast.

  • Ronald en Hillie

    Hoi

    Zijn er al mensen die meer weten? Wij zijn toch van plan iets anders te boeken. Aangifte politie kan pas op later tijdstip, lekker snel dus.

    kan mij ook bellen06-22229606

    groeten Ronald

  • nn

    Waarom kun je pas later aangifte doen??

  • inge

    oeps……hier was ik al bang voor…..ik lees dezelfde herkenbare verhalen!

    ook wij hebben geboek voor de herfstvakantie.

    zelfde verhaal….geld zou nog niet binnen zijn etc

    heb hem zelf nog gemaild dat ik een gevoel had dat ik opgelicht was…..ik moest me geen zorgen maken, hij had het immers heel druk. Kreeg steeds maar weer automaische antwoorden….

    weet iemand zijn adres? woont hij in Zwolle?

    ik wil natuurlijk mijn geld terug,

    heb gelukkig nog geen tickets……

    inge

  • Ronald en Hillie

    Waarom geen aangifte? Nou de politie moet dus ook op vakantie en dus onderbezetting. Wel vervelend als er iets mocht gebeuren als een ramp!!! Het is triest ja.

    Hoi Inge, nou idd je bent net als wij opgelicht. Maar zie ook mallorcavandaag.com, hier staan vele lotgenoten etc. Je kan mij ook mailen ronaldvv@msn.com

    En die Gabriel Christiaan Napjus woont niet in Zwolle maar op Mallorca!!!