Omgeving Alcudia: tips voor vakantie met kind

• lin

Hoi,

Wij gaan over 3 weken met ons zoontje van 2 naar Hotel Viva Bahia vlakbij Alcudia. We hebben ook een auto gehuurd ivm afstand tot het vliegveld. Wie heeft er tips voor leuke dingen om te doen met een 2 jarig kindje? In de omgeving van Alcudia of verder weg. Leuke tips voor restaurantjes of andere To Do's in Alcudia zijn ook van harte welkom.

Ben benieuwd…

Groetjes

lin

• Silke mv Jarno en Nina

Hallo Hallo,

Viva Bahia leuk!!! Mijn stiefvader heeft er gewerkt!!Mooi zwembad.

Ga eens eten bij Topo Gigio (ligt in de buurt,playa de muro,de hoofdstraat)

Achter Topo Gigio ligt een leuk speelparkje.

Lekker tapas eten bij ramons in de haven van Alcudia.

Ga een dagje naar Village Festival (bij Palma) daar hebben ze veel leuke winkels en ook voor dek inderen een heel plein met leuke dingen zoals springkussen,autotjes en een grote leuke fontein waar ze kunnen spetteren!

Groetjes Silke.

• Jokemv2

Hallo,

Wij zijn toendertijd, dat is nu 3 jaar terug, met onze 1 jarige zoon en onze 4 jarige dochter daar geweest. We zijn toen in Viva Mallorca geweest. Ken je dat?

Mooie tips om te doen als je aan die kant van het eiland zit is; Cap Formentor. Dat is een hele mooie weg die leidt naar de vuurtoren op het uiterste puntje van mallorca. Heel mooi. Je kunt daar parkeren en je hebt daar prachtig uitzicht. Als het helder is,zie je in de verte Menorca liggen. Echt mooi om te doen. Je gaat dan ook weer via dezelfde weg terug naar beneden die in alcudia uitkomt.

Ook mooi om te doen is Soller. Dat is een prachtig plaatsje met een mooie kloof waar je mooi kunt wandelen of op een terrasje kunt zitten. Echt heel mooi om te doen.

Je kunt met de auto naar Palma, de hoofdstad. Is ongeveer 45 minuten via de autoweg. Hele goede verbinding. In palma heb je de prachtige kathedraal en daar kun je fijn shoppen. Echt super.

zo, dit was wat wij zo ondernomen hebben. Wil je nog meer weten, hoor ik het wel.

Ik wens je veel plezier en een mooie vakantie toe. Zou graag nog mee willen. hihi, ben net 2 weken terug van Playa de Palma. Het was heeeeeeerlijk. Heb heimweeeeeeee.

Groetjes,

Jolanda

• Lidia

Hoi,

Hoe was jullie vakantie in viva bahia wij gaan 6 sept. 2009 daar naar toe.

Met 2 kleine kinderen 1 1/2 en 3 jaar.

Hoe ging het vervoer van het vliegveld naar je hotel?

En zijn er voldoende keukenspullen aanwezig om bijv. een keertje zelf iets klaar te maken mochten de kinderen daar erg slecht eten.

Ben erg nieuwsgierig naar je verhaal….

Bedankt Lidia

• SL

Hoi,

Wij hebben genoten in Viva Bahia. Zeer mooi hotel, ruime appartementen en mooie zwembaden. De directe omgeving is iets minder, dus wij gingen meestal in Puerto Alcudia een hapje eten (hadden alleen logies). Wij hebben niet zelf gekookt dus daar kan ik niks over zeggen. Wel hoorde ik van anderen dat het eten niet geweldig was, maar goed… zoveel mensen zoveel meningen: oordeel zelf! Het a la carte restaurant was niets bijzonders dat hebben we de 1e avond wel geprobeerd.

Wij hadden een huurauto (geboekt bij een duitse touroperator online en gevlogen met Air Berlin - scheelt veel geld) dus reden zelf van het vliegveld naar het hotel. Het lijkt me een lange transfer als er ook bij andere hotels gestopt gaat worden en dat lijkt me met kleine kinderen geen pretje.

Onze zoon, toen 2, heeft het nog steeds over Bufo en zouden best wel willen terug gaan. Veel plezier!!

• Lidia

Kan je mij ook nog vertellen hoelang je er over hebt gedaan van het vliegveld naar het hotel.

Ben je met de bus van het boekingsbureau mee gegaan of hebben jullie zelf iets geregeld?

Als je zelf iets hebt geregeld wat waren ongeveer de kosten.

Alvast bedankt

• SL

Volgens mij was het 30-40 minuten rijden. We hadden een TomTom meegenomen maar het is een vrij simpele route. Wij hadden een huurauto voor de week dat wij er waren, kostte zo 120-140 euro. De auto gebruikte wij vrijwel elke dag om 's avonds naar Puerto Alcudia te gaan, de omgeving van het hotel Playa de Muro heb je in 1 avondje wel gezien. Een taxi vanaf het vliegveld zal zeker wel 50 euro kosten en door de tripjes elke avond bespaar je weer taxikosten. Je zag vaak veel mensen wachten voor overvolle bussen dus dat is niks voor ons. Ook zijn we 1 dag naar Palma geweest met de auto omdat het toen bij ons de hele dag regende. Palma is echt een mooie stad en een bezoek waard.

• amanda

Beste Jolanda,

ik lees dat je naar Viva Mallorca bent geweest heb je nog meer tips en adviezen voor mij. Wij gaan er dit jaar ook heen.Hoe is het app.? Voldoende ruimte en goede bedden voor volwassenen in woonkamer? Voldoende keukenspullen om te koken? Magnetron?

groetjes amanda

• Elco

Klop helemaal wat SL aangeeft.

Sterker nog, een taxi naar Alcudia kost o pdit moment ca € 60-€70.

Ben vorige week teruggekomen, en had een redelijk nieuwe Fiat Panda met airco en zitjes

voor ongeveer € 120,– per week. Is dus zeker de moeite.

Ook zonder TomTom is de weg naar Alcudia makkelijk te vinden.

Mocht je nog vragen hebben, gewoon mailen.

• Linda

Elco,

Waar kun je dan een auto huren voor 120 euro per week? Op de site die jij aangeeft is de laagste prijs 253 euro.

groetjes, Linda