openbaar vervoer op Mallorca

  • Iet

    Wij willen vanaf het vliegveld Palma naar Alcudia; wie weet hoe de busverbindigen zijn?

  • Tiny

    Het openbaar vervoer is goed. Als je uit het airportgebouw loopt zie je een lopende band, die ga je evt. op, aan het eind ervan stopt bus 1.

    Je stapt uit op de Plaza Espana (centrum van Palma).

    Als je uitstapt (je staat dan met je rug nog naar de bus) loop je het park in (dus niet de drukke weg oversteken), na ongeveer 400 meter stoppen daar de bussen o.a. die naar Alcudia.

    Als je me even meedeelt hoe laat je ongeveer op Palma bent dan wil ik wel even kijken hoe laat de bus vertrekt naar Alcudia (is geen probleem ik woon hier).

    Groetjes, Tiny

  • Iet

    Hallo Tiny,

    Wij komen om 16.15 u. aan op het vliegveld (Ryanair)

    Gr. Iet

  • Tiny

    Hallo Ien,

    Ik moet even naar Alcudia om de dienstregeling te halen, ik heb hem van porto pollenca, het is hier niet zo ver vandaag, wanneer vertrek je naar Mallorca?

    Tiny

  • Iet

    Tiny,

    Wij gaan donderdag as. enne……alvast bedankt voor de moeite die je voor ons doet!

    Iet

  • Tiny

    Mijn auto staat bij de garage, misschien dat ik vandaag of morgen kan gaan. Maar ik dacht dat ze 1x per uur gaan. Zodra ik meer weet hoor je van me.

    Tiny

  • yvonne

    Dag, ik las je bericht Tiny, jij woont in Alcudia?

    Ik ga met mijn 2 zonen naar Cala D or maar wil heel graag die kant op. ( het Noorden van t eiland). We zijn er maar 1 week.

    Kan ik makkelijk met bus/anders riching Alcudia, en Pollanca? Wat zou je me aanraden om te doen? Ik wil graag wat zien in die paar dagen en ook genieten van mooie stukken strand. Ik spreek ( nog wat ) Spaans.

    Alvast hartelijk dank ,

    vr. groeten,

    Yvonne Hinsenveld

  • Iet

    Hallo Yvonne,

    Ik ben niet Tiny maar ik kan je wel advies geven omdat ik pasgeleden op

    Mallorca ben geweest en vanaf het vliegveld naar Alcudia moest.

    Vanuit Palma rijdt er vanaf het busstation (dus niet vanaf Paca de Palma)

    een paar keer per dag een bus naar Pollenca en Alcudia/Port Alcudia. De

    exacte tijden zijn op Mallorca bekend en de rit gaat via de autobaan met één

    stop in plm. 55 minuten.

    Als je een mooi strand wilt dan zou ik naar Port Alcudia gaan; daar heb je

    een breed en heel mooi langgerekt strand; je stapt dan ook dichtbij het

    strand uit bij de busstop.

    Succes!!

    Iet

  • ralph

    beste mensen,

    Kan iemand mij vertellen wat het openbaar vervoer kost?

    ik ga 14 mei naar cala millor en wil misschien de stad palma bezoeken is het handig om een auto te huren of is het openbaar vervoer goed genoeg?

    Groetjes Ralph de Haan.

  • Iet

    Het openbaar vervoer (bussen) op Mallorca is goedkoop; voor een rit van plm. 55 min. van Palma naar Alcudia betaalden wij voor 2 personen € 9,–. Huurauto's zijn er in overvloed; vooral handig als je er eens een dag (of meerdere) zelf op uit wilt om op plekken te komen waar de bus niet komt. Je kan bijna overal een auto huren.