Beste allemaal,
Mijn partner en ik zijn ons aan het oriënteren omdat we graag, samen met onze 5 maanden oude zoon, permanent in Mallorca willen gaan wonen. Ten eerste omdat we het een fantastisch mooi eiland vinden en ten tweede omdat we er familie hebben wonen. Wat ik graag van een kenner zou willen horen is hoe het met de arbeidsmarkt in Mallorca gesteld is. En dan bedoel ik de reguliere arbeidsmarkt. We zijn niet op zoek naar een tijdelijke baan in de toeristische sector. De toeristische sector spreekt ons wel aan maar aangezien we dertigers zijn, zijn we wel op zoek naar een serieuze baan (HBO/WO niveau). Uiteraard wel met het gegeven dat we wellicht ergens onderaan moeten beginnen. We hebben nu in Nederland een goed leven, allebei een goede baan en een eigen huisje! Maar het blijft kriebelen. Voordat we hier alles achterlaten willen we ons wel goed laten informeren en kijken of het allemaal haalbaar is. We spreken nog niet voldoende Spaans (voor een serieuze baan) maar zijn van plan om ons in eerste instantie minstens een half jaar de taal eigen te maken. Een intensieve cursus volgen en zoveel mogelijk spaans spreken.
Ik hoop dat iemand ons er wat meer over kan vertellen! (eigen ervaring)
Alvast bedankt voor de moeite!
Groeten,
Daan