ik hoor steeds dat het in de buurt van Palma, Santa Ponsa enz. mooier weer is dan aan de noordkant van Mallorca.. wie weet of dit klopt. We gaan begin augustus!!
Ik heb dat nog nooit eerder gehoord. Ik verblijf altijd in Santa Ponsa, maar ik ben ook wel met de auto naar Pollensa en Alcudia geweest. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het daar koeler is. En áls het in het noorden koeler is, dan is het begin augustus nog altijd warm zat om van een heerlijke zon/strand vakantie te genieten.
In Nederland zijn de temperaturen aan de kust ook niet altijd gelijk aan die van het binnenland of in Zuid-Limburg, dus misschien is het op Mallorca wel net zo. Een paar graden verschil in augustus, daar zou ik mijn keuze niet vanaf laten hangen.
In de reisgidsen staan trouwens altijd de gemiddelde temperaturen vermeld.
Het is er nu een graad of 5.
In het Noorden van het eiland ligt een “bergketen”. In de bergen is het uiteraard kouder dan beneden aan het strand. Wij hebben in september een bezoek gebracht aan het klooster van Lluc, dat ligt noord westelijk, ik meen 1000-1400 meter boven de zeespiegel. Het verschil in temperatuur met “beneden” aan het strand was zo' n 5 graden. Maar dan heb je het over het verschil tussen 28 en 23 graden dat valt tijdens zo'n bezoek best wel op maar mag geen reden zjn om een bezoekje aan de bergen over te slaan, bijvoorbeeld Soller of la Calobra liggen in de bergen of je moet er overheen(doorheen met de trein) zijn zeker een bezoekje waard. Fijne tijd op Mallorca.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?