Auto huren in El Arenal

• Ronald

Hallo,

Wij gaan deze zomer naar El Arenal en willen graag ook een auto huren daar voor een dag.

We hebben nu de volgende vragen:

Waar kunnen we het beste een auto huren?

Waar moeten we op letten bij het huren van een auto?

Wat is een leuke route om te rijden?

Wat moeten we gezien hebben op Mallorca?

Alvast bedankt!

Ronald

• Wim Kuiper

Hallo,

Je hebt een aantal mogelijkheden: of direct bij het boeken van de reis in NL, ter plekke even rondkijken of bij de accomodatie boeken of navraag doen. Mijn ervaring is dat je ‘speciale’ aanbiedingen zat tegenkomt. Opletten dus; ook op de voorwaarden (verzekering!). Ik zelf regel het hier in Nederland en laat de auto een dag na mijn aankomst afleveren bij het hotel en een dag voor vertrek weer ophalen (of zelf terugbrengen) - werkt perfect.

Wat wij zelf ontzettend mooi vinden is de westkust. Via Palma, Calvia en Andratx ga je naar het noorden via de 710. Je kunt ook afsnijden: in dat geval vanaf Palma de 111/112 op - voorbij Esporles ga je dan rechtsaf de 710 weer op.

Het mooist deel van het eiland ligt ten westen van de lijn Palma - Inca - Alcudia; tenminste, vind ik, maar smaken kunnen verschillen.

Moeite waard: La Reserva del Galatzo (natuurpark), natuurlijk de treinreis van Palma naar (Puerto de) Soller en een tochtje naar het noordelijkste puntje: Cap de Formentor.

Wij zelf gaan al een aantal jaren naar Palma Nova en zijn nog steeds niet uitgekeken op dit eiland. Hier geldt echt: weg van de kust (muv de westkust…).

Heel veel plezier,

Wim & Marleen Kuiper

• Guido

Wij hebben vorig jaar een auto gehuurd bij Carjet. Dit is goedkoop, inclusief verzekeringen etc. Je moet zorgen dat de banden heel blijven en je de autosleutel niet verliest, de rest is verzekerd! Ik weet niet zeker of je de auto ook in het binnenland kan afhalen, maar iig wel vanaf het vliegveld. Kijk maar eens op www.carjet.co.uk

• nn

Ben zelf een beetje aan het surfen geweest op zoek naar de goedkoopste autoverhuur. Ik wil in jan. 5 dagen een auto huren en tot nu toe kom ik als goedkoopste tegen: http://www.autoeurope.com/index.cfm.

Ik weet niet of ze ook in de zomer het goedkoopste zijn