zonnesteek???

• Mascha

Het weerbericht van afgelopen zaterdag op Mallorca:

Op de Balearen, voor de oostkust van Spanje in de Middellandse Zee, werd het afgelopen zaterdag 4 september extreem warm. Palma de Mallorca, op het grootste eiland, meldde een maximum van 38,2 graden.

Op de Balearen pakt de temperatuur niet gauw extreem hoog uit. In de meeste gevallen wordt de warmte daar getemperd door de invloed van het zeewater waarmee de Balearen omringd worden. Staat er echter een stevige zuidelijke stroming in de atmosfeer, die zeer warme lucht aanvoert uit Afrika, dan heeft de lucht boven de Middellandse Zee nauwelijks tijd om wat af te koelen voordat de eilanden worden bereikt. Afgelopen zaterdag was dat het geval en kon de temperatuur op het meetstation van Palma de Mallorca stijgen tot 38 graden. In de laatste decennia van de vorige eeuw was het absolute maximum voor september daar 35 graden.

Greetz, Mascha

• mart

Ik hoop dat de temperaturen deze week weer wat normaler worden, want ik vertrek zondag.

• Spaingirl

Nou, vorig jaar was het anders vaak 40 graden hoor. Was er een tijdje gedurende de zomer. Maar wel lekker, beter dan het weer in Nederland.

• vonnie

Vorig jaar was het zelfs (volgens een aantal spanjaarden die daar wonen) inderdaad in geen 10 jaar zo warm geweest, dit jaar was het ook erg warm en inderdaad beter dan hier, maar we mogen nu ook niet klagen….. toch…. ;-)

Greetz vonnie

• Embee

Maar wat heeft het kopje ‘zonnesteek’ hier nou mee te maken?? :s

• Mascha

Ach ja, was bedoeld voor mensen die er de humor van inzien.

• Embee

Ow ja…sorry…ik zal ff lachen…whahahahahahahahahahahahahahahahaha!!:S