februari

• antoinette

wie is er wel eens in februari naar mallorca geweest.

hoe is het weer dan ongeveer? en is er dan wel wat te beleven?

• Mascha

Beste Antoinette,

Ikzelf ben nooit in die periode geweest, maar mijn broer werkt er en is er vorig jaar en dit jaar in maart naartoe gegaan om te starten met zijn werk daar. Volgens zijn berichten is er dan werkelijk niets te beleven. Mallorca is namelijk net te koud voor veel mensen om er te overwinteren, dus vele winkels, barretjes en restaurants zijn er dan gesloten. Het enige dat je er dan wel veel ziet is oudere mensen die er huisjes hebben…

Nu praat ik wel over de regio Cala D'or, dus misschien dat er elders op het eiland wel wat te beleven is, maar dat laat ik aan de andere prikkers over, misschien kunnen zij je daar meer over vertellen.

Groetjes, Mascha

• nn

Steeds meer mensen blijven op Mallorca. Qua weer/temperatuur is er helemaal niets over te zeggen. Overal verandert het weer, ook op Mallorca.

Ik ben er zelf een keer in januari geweest en ik moet zeggen dan 20 graden heel warm is als je net uit ons koude kikkerlandje komt. Maar, het heeft ook wel eens gesneeuw op Mallorca…

Als je er mensen kent, is Mallorca heel leuk in de winter. Ken je er niemand, dan lijkt het net of er niets meer gebeurd op het eiland.

Wat ik zelf heel leuk vond in de winter is dat je dan Mallorca echt leert kennen als een Spaans eiland. Tijdens het stappen lekker tussen de Spanjaarden enz enz