wespen en kakkerlakken

• henk

Iedereen heeft het over kakkelakken, maar wat zijn dat precies voor een diertjes en heb je daar veel last van?

Wij gaan half september naar Mallorca, zijn daar dan nog wespen?

• mart

Hallo Henk,

Ik ga altijd rond die tijd naar Mallorca. Jouw vraag brengt me aan het twijfelen of ik ooit wel wespen gezien heb daar. Ze zijn in elk geval niet opvallend aanwezig, want dan zou ik het me herinneren.

Nog 5 weekjes en dan…. Fijne vakantie en mooi weer (dan heb ik het ook).

• marcel

Hallo. het valt allemaal erg mee met alle ongedierte daaro. ik ben er net geweest en heb een keer 1kakkerlak gezien. het zijn gewoon grote torren en doen niemand kwaat en zijn ook totaal niet vies ofzo. vliegen en wespen heb ik er amper gezien. Veel plezier groeten Marcel

• rianne

hey net weer van mallorca, 1 week geweest, en misschien 2 of 3 wespen gezien nie veel dus, wel redelijk veel vliegen gezien

groetjes,

• Nicolette

hallohallo!!

leuk mallorca, goede keus!

zal ik je eens zeggen ik heb om mallorca 1 kakkerlak gezien en voor de rest nix van ongedierte.Heb er 14 dagen gezeten.

Heb geen mug of wesp of vlieg gezien…Echt niet.Zelfs nog geen mier….haha

Plezierig daar hoor!

Kus kus

• Brenda

Hoi Henk,

Wij zijn net terug uit Mallorca, 11 dagen geweest, de eerste dagen van onze vakantie hebben wij helemaal geen last gehad van kakkerlakken, maar de laatste 4 dagen van onze vakantie hebben we er een stuk of vijf gehad!!! Het zijn gewoon erg vieze beesten om te zien, maar ze doen geen vlieg kwaad (die ik er overigens ook niet gezien heb ;) Ik geef je alleen één tip (die je misschien al lang kent;) GA ER NIET OP STAAN!!! Kakkerlakken laten dan namelijk eitjes achter en binnen no time heb je dus een ware invasie…wat misschien bij ons ook wel het geval was… Maar ja kijk, wij meisjes zijn dan ook wel watjes (niet allemaal natuurlijk :) Dus jullie zijn vast wel zo stoer om het beestje te vangen in een beker en gewoon over het balkon te gooien of om speciale gifspray te vragen bij de huisbaas (duurt trouwens tergend lang voordat ze daaraan dood gaan, dus je moet wel tegen stuiptrekkingen kunnen :)

Brenda

• Ingaah

Bullshit… je kunt gewoon op de beesten staan… de reisleiding vertelde ons dat dat een fabeltje is..

• Ot de Haas

geen fabeltje, je krijgt dan de eitjes aan je schoen en dus kan je ze verspreiden. Ik ben 2 weken in Playa de Palma geweest en geen wesp, vlieg of mug gezien. 's avonds wel een aantal keer een kakkerlak op straat zien lopen.

Is zelf nog n mooie hit over gemaakt door de wc-experience:

kakkerlakkenkak

• mart

In het grijze verleden (jaren 50? of 60?) is er óók een liedje over gemaakt: la cucaracha.

• anja

hey mijn man en ik komen al ruim 8 jaar in mallorca en hebben nog nooit een kakkerlak gezien, maar dat je er niet op moet gaan staan is geen fabeltje hoor in tenerief hebben we er namelijk wel veel in het appartement gehad en als je ze dood trapt vermenigvuldigen ze zichzelf. gewoon doorgeven aan de reislijding en die zorgen er wel voor dat er spray komt. veel plezier.anjamart schreef:

>

> In het grijze verleden (jaren 50? of 60?) is er óók een

> liedje over gemaakt: la cucaracha.