Wat meenemen voor kids?

• Even anoniem

Op Mallorca zullen er vast Pampers worden verkocht. Zijn ze errug duur? Hoe zit het met billendoekjes, ranja oid, etc. Wat is verstandig om mee te nemen voor 2 ukken van 4,5 maand en net 2 jaar?

• Mascha

Hoi,

De prijzen in de supermarkten op Mallorca verschillen enorm!

Kijk als je daar bent uit naar de supermarktketen SYP (spreek uit: siep), dat is de allergoedkoopste supermakt die er is en de producten zijn er goed.

Probeer in elk geval niet naar de SPAR te gaan daar (die zie je er overal! want die vind ik erg duur en ook onderling verschillen de prijzen er. Geen goede zaak dus.

De SYP supermarkten vind je ook, net als de SPAR, overal op Mallorca.

Gr, Mascha

• Ron

En zoals het overal is, hoe verder van de boulevard, hoe goedkoper het wordt.

Bij de Spar op de boulevard een blikje cola 80 eurocent en bij de Mercado 39 eurocent.

• mart

Ik ben al heel lang uit de kleine kinderen, dus ik kan je daar geen goed antwoord op geven.

De Syp in Santa Ponsa heet sinds een paar jaar Consúm. Volgens mij is het assortiment (en zijn de prijzen) gelijk gebleven.

Als je kind echt maar één soort limonade lekker vind, dan zou ik geen risico nemen en toch een fles van hier meenemen. Maar een paar pakken Pampers meenemen lijkt me niet handig wat sjouwen betreft. Je hebt je handen al vol aan de kinderen zelf.

Ik wens jullie veel plezier daar en natuurlijk mooi weer.

• bert (webmaster)

In Spanje zag ik nog nooit Pampers. Wel Dodots, het vergelijkbare merk. Dodots zijn heel goed en verkrijgbaar in veel gewichtsklassen. En ook heel duur, net als de Pampers….

Babyvoeding hebben ze hier genoeg, zowel in supermarkten als in farmacias. (kruising apotheek/drogist) Het leuke is dat je kind hier ook nog eens wat nieuws eet. Gepureerde heek, of rijst met lamsvlees. Is weer eens wat anders dan appelmoes…

• Evi

Wij zaten in Santa Ponsa tegenover supermarkt Consumer.Die vindt je op heel Mallorca.Ze hebben daar heel veel babyprodukten,waaronder luiers en luierdoekjes van Huggies.Zelf hebben wij ook kleine kinderen,en hebben daar goed boodschappen kunnen doen.Ook hebben ze babyvoeding en danooontjes zoals hier.Prijzen vallen erg mee,soms waren we goedkoper uit als thuis!

Mochten je kinderen nog uit een zuigfles drinken of een fopspeen hebben,geen nood,ook bij de apotheek met het groene kruis verkopen ze BIBI spenen en flessen!

• Inge

Ik heb voor mijn 3 dochtertjes allen een fles roosvicee mee genomen. de rest heb ik daar gekocht. Luiers, billen doekjes (ruiken erg lekker), potjes fruit en eten, koekjes.

Het enige nadeel vond ik dat ze potjes voeding van 8 maanden weinig keus hadden. Voor 4 maanden was de keus in soorten erg groot.

Nou had onze dame in questie ook niets zoveel trek door de warmte. Maar de fruit potjes vond ze geweldig lekker.

veel plezier!

groetjes Inge

• alida

Hebben ze daar ook flessen roosvicee of andere vruchtensiroop wat er op lijkt.

Ik zit ook al te twijfelen wat ik zal doen daar kopen of meenemen.

Hebben ze daar ook fristi of zijn het daar gewoon andere merken.

Wij gaan over 3 weken dus ik heb nog even de tijd om erover na te denken

Groetjes Alida

• Inge

het merk Fristi heb ik niet gezien. Wel andere merken yogidrink.

Roosvicee heb ik ook niet gezien.

Ik had daar zelf een fles van mee. Ik geloof dat ze 1 soort limonade siroop hebben met errug veel kleurstof erin.

• Evi

Ook ik heb er nog nooit Fristi gezien.Zijn er al 8x geweest!

Er zijn zat andere merken te koop.Ook Roosvicee kennen ze daar niet.

Wij hebben daar altijd Robinson limonadesiroop voor de kinderen.

Ze vinden het heerlijk!

Vooral in de grotere supermarkten heb je veel keus!