Balletje balletje

• Ron

Het is toch onvoorstelbaar dat onze Oostblok vrienden het toch weer voor elkaar krijgen om toeristen een hoop geld afhandig te maken met het balletje balletje spel.

Hoewel de balletjes zijn vervangen door ronde schijven wordt je toch op dezelfde mannier in de maling genomen.

Tuurlijk is het de schuld van de mensen zelf om er aan meet te doen maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Ze stonden op de Boulevard van El arenal en Playa de Palma dus mensen……LAAT JE NIET OVER HALEN OM ER AAN MEE TE DOEN…..

Ron

• moi

Ik hoor altijd vele verhalen over dit onderwerp, maar ik ben nu al 6 keer in 't buitenland op vakantie geweest zonder t ooit gezien te hebben. Ze zullen er best zijn, maar ik denk dat t over t algemeen best meevalt!

Waar je veel meer voor moet oppassen zijn mensen die vragen of je mee wilt komen en dat je dan een prijs kunt winnen. Natuurlijk heb je prijs en moet je ergens voor tekenen (je begrijpt de tekst niet) en voor dat je er erg in hebt, zit je vast aan een appartement wat je klauwen met geld kost. Mijn nichtje zit op deze manier vast aan een contract waar ze niet onderuit komt en waar ze zich helemaal scheel aan betaald!

• Gea

wij zijn 3 jaar terug in tenerif geweest en inderdaad daar stonden ze ook allemaal met balletje balletje. Op een gegeven moment wist ik zeker waar het balletje lag dus betaalde mijn vriend en helaas het was fout. Gelijk een hele vakantiedag verpest, we hebben het er nu nog wel eens over dat dat toch wel heel erg balen was !! dus mensen pas op!!!! het gaat altijd mis en je vakantie wordt er zeker niet leuker van.

• WLA

idd!!! ben nu al 3 keer in el arenal geweest…en dat balletje balletje zie je elke avond weer!! let echt op…want het lijkt alsof elke toerist wint…maar ondertussen is het een hele familie! heb ze een avondje gevolgd…maar het zijn echt ratten! Pas op!!

• sanne

ook wij hebben ze iedere avond gezien. En hoorde er ook verhalen over en hebben ze dus ook gevolgd. We zagen iedere avond heel veel mensen er om heen staan en dus ook steeds weer de zelfde mensen, Die er gewoon bij horen. en alles van een afstandje in de gaten houden. Wij waren zelf zo slim om er niet aan te beginnen maar het is wel zonde van de mensen die er wel instinken.

zoals de mensen hierboven al zeggen. PAS OP EN DOE NIET MEE!!!!!.

• Margo

kom net terug van Mallorca, kende dit verhaal niet maar zag idd heel veel tafeltjes staan (uitgeholde aardappels met balletjes eronder, platte schijven) op de boulevard bij El arenal. Ben nu blij dat we er langs zijn gelopen!!!!!!!!!1

• Joep Meloen

Ja het is echt oppassen voor die lui hoor!

Het lijkt net alsof iemand wint, terwijl die er gewoon bij hoort!

Pas nog even naar Barcelona geweest en er werd ook daar balletje balletje gespeeld! Het geld werd bij een toerist gewoon uit zn portemonee gepraat!

De inzet was ineens geen 50 euro maar 200 euro geworden! En natuurlijk verloor hij!

Ook als je het zeker weet, niet doen want je verliest! Ze hebben het “balletje”gewoon al weg weten te toveren waardoor hij onder geen enkel “doosje”ligt!

Dus wees gewaarschuwd !

• Erica

Wij waren over dit feit van te voren al gewaarschuwd door de reisleiding maar het is inderdaad wel leuk om van een afstandje te kijken. Als er politie aan komt rijden over de boulevard geeft er 1 een seintje ze gooien die doos (die ze als tafeltje gebruiken) in de bosjes en lopen allemaal uiteen!

• net terug

inderdaad uitkijken ik ben net terug en ik heb iemand jankend weg zien lopen die had zojuist 100 verloren.

Ze zijn minimaal met 4 a 5 personen kijk er eens goed naar het zijn eigenlijk hele slechte acteurs.

• LoCwaReeMil

idd, het zijn ratten.

Ze lullen je geld uit je porto en voor je het weet bemoeid iedereen die net gewonnen had zich ermee (DIE HOREN ER DUS BIJ) als jij zegt onder welke hij zit schuift hij hem naar voren. Op hte moment dat ze dat doen is je balletje weg! ze stoppen het meestal in het kootje van hun pink!

Gelukkig ben ik zelf nooit zo stom geweest om er aan mee te doen maar ik heb vele mensen gezien die in 5 minuten 200 euro lichter waren….net terug schreef:

>