Terug uit Mallorca, dit zijn mijn ervaringen

• -Jeroen-

Afgelopen zondag ben ik weer terug gekomen uit Mallorca. Heb een mooie vakantie gehad in hotel Solimar.

Hotel Solimar heeft een zeer gunstige ligging. Het is 1 a 2 minuten lopen naar het mooie strand en naar het stap gedeelte 5 a 10 minuten.

Bij Solimar zijn ze wel vrij streng. Biij aanvang moesten we een soort contractje ondertekenen waarin we moesten beloven dat we bijvoorbeeld geen muziek op balkon draaiden, geen vlaggen op balkon en geen bezoek zouden ontvangen.

Maar verder weinig van gemerkt…

Als je van discotheken houdt is het stappen in Playa de Palma zeker een goede optie! Voor het eenmalige bedrag van 15 euro heb je toegang to 4 discotheken waar je onbepert vrijwel alles kan drinken (dus ook baco etc)

Er lopen ook veel nederlanders rond dus laat je door de proppers in het Nederlandse gedeelte niets wijsmaken. (zij proberen het duitste gedeelte natuurlijk af te kraken).

Vanaf Solimar is het maar 6 euro met de taxi (delen door het aantal personen en het kost ineens niets meer)

- Riu Palace

- Paradise

- Mega Arena

- ….. ( ben ff de naam kwijt)

Aanraders bij El-Arenal zijn:

- Veronica's (gezellige tent, met veel publiek)

- Bierexpress (leuk om ff in te drinken)

Als je goed wilt eten kan ik je de volgende restaurants aanraden:

- Texmex (nederlandse tent waar ze ook Mexicaans voor je koken)

- De Amstelhof ( Hier kun je zeer luxe eten in een leuke omgeving, maar het duurt allemaal wel vrij lang)

BCM vond ik persoonlijk een grote teleurstelling. Ik had begrepen dat het 1 van de grootste discotheken van Europa zou zijn. Nou dat is het dus zeker niet. Ze hebben maar 2 zalen…..

Mocht je nog meer willen weten stuur maar ff een emailtje….

Mzzl!

Jeroen

• debby

hoi,

hier ook wat van mijn ervaringen. Ik zat in appartementen Barcelo Pueblo Palma. Een complex op 1 minuutje van het strand en centrum van het duitse gedeelte. De kamers waren erg netjes en er werden verder weinig eisen aan je gesteld. Alleen dat het na 12-ven stil moest zijn. Lekker groot zwembad en leuke obers bij de cocktailbar.

Wij zijn zelf niet in het duitse gedeelte wezen stappen omdat wij niet zo houden van die mega-grote biertenten. maar je kunt er inderdaad wel goedkoop eten en drinken. wij zijn dus vooral in het nederlandse gedeelte wezen stappen.

aanraders:

Heren van Amstel

IT

Veronica-bar

BCM zijn een stel van ons ook heengeweest en die vonden het zeker de moeite waard.

leuke eettenten in het nederlandse gedeelte

Amstelhof. erg lekker maar het personeel is een beetje onbeschoft.

Hans en Grietje erg gezellige tent.

Eten en zo super eten maar als je binnen zit erg warm dus plaats op het terras is aan te raden

eettenten in duitse gedeelte

El Patio heerlijk eten in erg leuke omgeving.

Nou veel plezier allemaal daar

Groetjes

Debby

• Anitaatje

Heej hoi,

Ik heb zeker dat contract gemist bij Solimar.. we moesten nog wel toeristenbelasting betalen ofso..

• ine jeurissen

Hoe is het zwembad bij appartementen Solimar ? En het sportpark 600 mmeter verderop waar je gebruik van kan maken ?

Het eten in Tex Mex hoe duur is dat, kun je een prijsvoorbeeld noemen ?

En in Amstelhof ?

Hoeveel kost de taxi vanuit Solimar naar Palma ( centrum ) ? En wie en waar moet je dan bellen, waar vind je een taxi ?

Zijn er ook gezinnen met kinderen of ouderen ( + 30 ) in de appartementen solimar of het hotel ?

Is er een supermarkt in de buurt ? Is dat wat ?

Kun je ook zo ergens een broodje kebap eten en hoe duur is dat ?

Fijn als jij ( Jeroen ) of iemand anders die het weet zou kunnen antwoorden dan weet ik wat ons te wachten staat, wij gaan eind augustus……voor de eerste keer

Bedankt alvast

• -Jeroen-

<>

Zwembad van Solimar is erg klein en er komt vrijwel geen zon. Dat andere zwembad ben ik niet geweest.

<>

TexMex is betaalbaar. 8 of 9 euro voor een bord voor lekker mexicaans vind ik persoonlijk niet duur.

Bij de hof van holland betaal je veel meer (bijvoorbeeld 8 euro voor carpacio (voorgerecht) Bieftstuk rond de 11 euro.

Maar wil je echt een beetje gezellig (en redelijk culinair) uit eten dan moet je absoluut een kijkje bij de Hof van Holland nemen.

<>

Als je vanuit Solimar richting het strand loopt kun je de taxistandplaats al zien. Gewoon een taxi uitzoeken en voor de duidelijk van tevoren een richtprijs afspreken. Geen idee wat een taxi naar Palma centrum kost. Naar BCM met de taxi is enkele reis 30 euro. Ben je met zijn 4-en dan ben je goedkoper uit dan met de georganiseerde busreis. Bovendien kun je dan zelf bepalen wanneer je naar huis gaat.

<>

Geen idee…. ik weet niet wie er nu allemaal in Solimar zitten.

<>

Er zit een klein supermarktje in de buurt, maar die is duurder dan de grote supermarkten (die zijn weer goedkoper dan de gemiddelde nederlandse supermarkt). Er zitten een aantal grote supermarkten op 10 minuten loopafstand van Solimar.

<>

El arenal is Nederlands, dus uiteraard zitten er kebapboeren. Als ik me niet vergis heet die tent Aladin. Ook dichtbij Solimar… ideaal op de terugreis.

Voor rond de 3 a 4 euro heb jij een gruwelijk broodje kebap ;-)

<>

Graag gedaaan en veel plezier!

• Alice van Veen

Jee.. Jeroen je weet er veel van

Ben je al vaak in El Arenal geweest.. of heb je daar gewerkt..

Ik zou je graag eens ontmoeten.. je zou me nog heel veel kunnen

vertellen…

Groetjes Alice

• -Jeroen-

Voeg me maar toe aan je msn… kunnen we rustig verder praten. Jeroenbenjamens@hotmail.com