Hey, leek me wel leuk om even te reageren, en te proberen mijn verhaaltje te zeggen….
Ik ben laats nog naar Mallorca geweest, Cala D'or om precies te zijn. Ik heb me een beetje proberen te mengen tussen de spanjaarden. Ik bedoel, ik ben naar straatjes /plaatsjes geweest waar de mensen wonen, gewoon een beetje buiten het toerisme zeg maar. Ik had het voordeel dat ik ook op een spanjaard leek, zodat ze mij dus ook zagen als een van hun. Dus voor mij kwamen ze wel vriendelijk over. Helaas heb ik niet echt mondeling contact met ze gezocht omdat ik de taal (nog) niet spreek. Dus ik kan niet echt wat zeggen over hun karakter wat betreft hun vriendelijkheid. Maar als je naar die kopjes kijkt zie je gewoon dat het hele leuke aardige mensen zijn. Ze komen dus vriendelijk over. En volgens mij als je een praatje probeert te maken met ze dat ze dat ook nog leuk vinden en gewoon aardig doen. Maar dat is toch een beetje over de hele wereld zo ? Waarom zou er in Mallorca geen vriendelijkheid zijn? Ik denk dat mensen die in toeristishe landen wonen juist vriendelijk zijn tegen toeristen, want voor velen betekent toeristen geld. Geld voor hun brood hun leven. Dan ben je volgens mij echt wel vriendelijk tegen die groep, want ze willen immers dat we weer naar hun land toe komen. Ik denk dat ze er geen eens echt erg in hebben dat wij toeristen, daar zijn. Ze zijn het al zo lang gewend, ze weten ook niet beter.
Oke saludos…….