Hoi Rise,
Ik kom net terug van Mallorca. Ben daar een lang weekendje met mijn vriendin geweest. Ik ging er eigenlijk heen, omdat ik voor weinig geld er even tussenuit wilde. Ik heb niets op met massatoerisme, maar moet zeggen dat Mallorca me erg meeviel. We hadden gelukkig wel een auto gehuurd, dat is wel een aanrader. We zaten in Can Pastilla, bij Arenal. Zou ik niet snel weer heengaan, want dat is erg toeristisch (maar wel goedkoop).
Wat wij het mooiste deel van het eiland vonden, is de westkust. Pollenca ligt ook in dat gedeelte, maar zover zijn we niet gekomen. De toch die wij langs de westkust maakten ging via Andratx (erg mooie en chique badplaats/haven), naar Valldemossa, Deia, Soller (deze plaatsen zijn echt schitterend gelegen tussen de bergen! Als je rust en natuur zoekt en ook strand, dan moet je daar heengaan! In die buurt ligt ook een van de beroemdste baaien van Mallorca: Sa Calobra! Deze is echt schitterend, maar trekt uiteraard veel toeristen.
Aan de oostkust liggen vele Cala's (baaien met mooie stranden). Deze zijn vrij druk, maar wel erg mooi. Cala D'or is een prachtig dorpje, maar in de zomer is het er waarschijnlijk vol toeristen (nu waren er maar weinig, maar we zagen wel veel bars en disco's). Ook mooi is Portocolom. Een havenstadje een stukje boven Cala D'or. In die buurt zijn ook grotten te vinden, ook de moeite waard als je daar van houdt.
Ok, veel plezier op Mallorca!
Alex