Ik zoek, rust, natuur en niet al te toeristies.....

• Rise

Beste Mallorca bezoekers…..

Ik (jongen 18 jr.)heb plannen om in m'n eentje de aankomende vakantie -april t/m 6 mei- naar Mallorca te gaan.

Ik ben opzoek naar rust……..

(dus niet al te toeristies, niet al te druk bezochte plaatsen. Ergens las ik dat..Puerto De Pollensa, Porto Christo, Cala'd'Or wel rustige plaatsen zijn. Klopt dat ? )

……..strand, zee(baaien) en natuur(bergen enz.).

Heeft iemand een tip waar ik heen moet ? En weet er iemand ook toevallig nog ergens een leuke reis-aanbieding

voor Mallaorca te vinden ?

Oke, bedankt voor je reactie alvast ! !

( Hebben jullie nog iets te vertellen wat betreft het alleen gaan naar Mallorca, ik ga voor het eerst in m'n eentje weg.)

• Alex

Hoi Rise,

Ik kom net terug van Mallorca. Ben daar een lang weekendje met mijn vriendin geweest. Ik ging er eigenlijk heen, omdat ik voor weinig geld er even tussenuit wilde. Ik heb niets op met massatoerisme, maar moet zeggen dat Mallorca me erg meeviel. We hadden gelukkig wel een auto gehuurd, dat is wel een aanrader. We zaten in Can Pastilla, bij Arenal. Zou ik niet snel weer heengaan, want dat is erg toeristisch (maar wel goedkoop).

Wat wij het mooiste deel van het eiland vonden, is de westkust. Pollenca ligt ook in dat gedeelte, maar zover zijn we niet gekomen. De toch die wij langs de westkust maakten ging via Andratx (erg mooie en chique badplaats/haven), naar Valldemossa, Deia, Soller (deze plaatsen zijn echt schitterend gelegen tussen de bergen! Als je rust en natuur zoekt en ook strand, dan moet je daar heengaan! In die buurt ligt ook een van de beroemdste baaien van Mallorca: Sa Calobra! Deze is echt schitterend, maar trekt uiteraard veel toeristen.

Aan de oostkust liggen vele Cala's (baaien met mooie stranden). Deze zijn vrij druk, maar wel erg mooi. Cala D'or is een prachtig dorpje, maar in de zomer is het er waarschijnlijk vol toeristen (nu waren er maar weinig, maar we zagen wel veel bars en disco's). Ook mooi is Portocolom. Een havenstadje een stukje boven Cala D'or. In die buurt zijn ook grotten te vinden, ook de moeite waard als je daar van houdt.

Ok, veel plezier op Mallorca!

Alex

• Rise

Hola Alex,

Gracias voor je verhaal ! !

Toch wel leuk te lezen dat jij het daar naar je zin hebt gehad. Ben blij dat je even schreef waar ik wel of niet heen moet. Alhoewel ik nu toch echt begin te twijfelen waar ik heen moet. Ik had mijn punt geslepen om naar Cala D'or te gaan. Het scheen wel een natuurig buurtje te zijn, met die baaien enzo. (Ik ben denk ik echt gek op die baaitjes ! ) Maar oke *zucht* er zijn zoveel mooie plaatsjes denk ik. Maar ik hou jouw tips en advies in m'n hoofd. Morgen even naar een reisbureu, en dan maar eens kijken wat hun te vertellen hebben, en dan snel boeken ! ! (Ik ben een beetje laat begonnen met alles, maar jah… we komen er wel) Nogmaals bedankt ! Maby dat ik later hier mijn avontuur schrijf, whaha, houd het dus maar in de gaten… whaha neej joke hoor….

Hee, chaoowwwzzz

• RoBiN

Jo RiSe … Waarom zou je in je EENTJE ?!! op vakantie gaan ?!! spoor je wel man ?! JE BENT 18 JAAR !! GET A LIFE STAKKER !! Ga vrienden zoeken en ga los !! M'n ouders zijn nog wilder dan jij man, je lijkt wel 80 !!

Prettige vakantie he !!

• Rise

Hmzz ik weet niet wie je een stakker kunt noemen, ik denk dat ik dat eerder van jou, een respectloos iemand als jij, kan zeggen. Maar oke het is hier nou eenmaal een vrijheid van meningsuiting cultuur, ook al ben jij wel iemand die mensen zal kwetsen. Maar goed, ik weet niet wat jou bedoelling is van deze nutteloze energie die jij hier in steekt, om mensen te laten koken van woede. In iedergeval heb je mij d'r niet mee ! ! Als jij een leven van een persoon niet respecteert, dan zul jij het nog aardig moeilijk krijgen in het leven. Ieder heeft zo zijn leven ieder is zo zijn eigen idividu. En ieder heeft zo zijn wensen en dromen. Waarom zou idereen zo als jij moeten zijn ? Dan zal het pas een stakkerige gedoe zijn ! ! Prob deze woord gewoon eens in die hersenloze hoofd van je ! > R E S P E C T ! <

En ik lijk wel 80 ? hmzz misschien wel, maar dat vat ik dan maar op als een compliment.

• Henk-Jan

Gaan! Je vindt er ongetwijfeld een rustige omgeving, het is maar net wat je onder rust verstaat, je hoeft het echte grote toerisme niet op te zoeken op Mallorca, er zijn genoeg plaatsen waar je je goed kunt vermaken. Ook in je eentje. Denks eens aan Deia, Soller, Cala d Or de baaitjes, de bergen, Palma (wel druk)

• Rise

Hollaz Henk-Jan,

Ook gracias voor je reactie……

Ik heb eindelijk toch maar een bestemming gevonden ! ! ! ! Mocht ook wel es een keer na al dat geblader in die reisboeken. Je ziet zoveel plaatjes die het maken , majah wat zeggen plaatjes nou he ? En ik had niet zoveel keus meer, alles was al vol of te duur…..

Maar mensen het is dus, Cala d'Or geworden ! ! Met als hotel > Riu Cala

(Goede keuze ????? )

Eh, ja het is misschien wat aan de luxe kant voor een simple jongen als mij, maar oke, voor een keer kan alles he..

En wat ik onder rust versta, ja dat weet ik nu ook niet meer…..ik ga nu maar gewoon lekker genieten van alles daar ! ! !

Tnx mensen voor jullie ractie ! ! !

Chao chaooo,

Rise

- vanaf 27 april in MALLORCA ! ! ! -