Scooter huren in Cala d'or

• Jordana

Hallo allemaal,

In Augustus ga ik met mijn moeder naar Mallorca, Cala D'or om precies te zijn. Waarschijnlijk willen we dan een scooter huren, maar nu is de vraag of je dat kan met alleen een autorijbewijs. Of heb je daar echt een brommercertificaat voor nodig?

Misschien heeft iemand nog tips waar we echt naar toe moeten gaan, altijd handig natuurlijk!

Alvast bedankt,

Groetjes Jordana

• Jeas

Je kunt op mallorca met je rijbewijs gewoon een scooter huren!

Heb zelf 2 zomers in Cala d Or gewerkt en kan je 100% garanderen dat dit zo is.

Verder raad ik je aan om wel gewoon een helm te dragen ondanks dat de locale bevolking dit niet doen.

Als je in Cala d'Or namenlijk wordt aangehouden geven ze geen boete maar moet je ze omkopen de politie is erg corrupt.

Ikzelf reed ook zonder helm maar werkte voor de discotheek waar al die agenten na diensttijd wat gingen drinken dus lieten ze me met rust.

Verder is het handig om bij het restaurant Big Ben te gaan eten het is een nederlands retaurant en je kon er altijd voor €5,- een complete maaltijd eten en het is erg goed.

Verder raad ik je aan om eens te gaan eten bij een van de steak houses er zij n er 2.

Als je daar vraagt naar Nienke en je zecht dat Marnix je vanuit nederland het restaurant heeft aangeraden krijg je vast een hoop gratis.

Als je houd van een beetje rust kun je beter niet op Cala Gran gaan liggen maar een kleine baai een stukje verder naar rechts is veel rustiger.

Verder een TIP ga niet mee met proppers in roze t-shirts zij werken voor Farahs en het zijn oplichters pas ook op voor zigeuners die je rozen willen verkopen voor je het weet is je portomonaile leeg en geloof me dat merk jue niet bij mij gaven ze een demo en jatten mijn horloge van mijn pols.

Ook moet je zeker eens gaan stappen bij de bar Time Out de leukste Bar daarzo.

Een andere tip is misschien eens naar Magaluf te gaan om daar een discotheek genaamd BCM te bezoeken.

Verder is het gewoon een van de mooiste plaatsjes waar ik ooit ben geweest.

Heel veel plezier daarzo,

Marnix

• Jordana

Hej super! Dank je wel voor de tips!

Hoe lang geleden ben je er geweest? En wat kost het zo ongeveer om een scooter te huren, benzine ook een beetje te betalen daar?

Nou ik krijg er steeds meer zin in!

Groetjes Daantje

• Jeas

Ik heb er van 2000 t/m 2001 gezeten in de zomer dan.

De benzine is over het algemeen iets goedkoper als hier maar een tank vol zal zo'n € 3 euro zijn en daar rij je +- 100km mee.

Veel plezier daar het is echt een heel leuk plaatsje.

Als je nogeens in een steakhouse daar gaat eten moet je maar eens vragen naar Nienke en dan moet je maar zeggen dat ze je een gratis drankje moet geven op kosten van marnix!

Het is namenlijk mijn oude werkgever in NL.

Noe veel plezier,

Marnix