scooters huren/rijden

  • Roland

    Heey

    Ik ga van 1 juni tot 8 juni met een paar vrienden naar Mallorca (el Arenal), en nou hadden we gehoord dat je daar als je 18 bent gewoon mag scooter rijden, en dat je dan verder geen certificaat of rijbewijs nodig hebt.

    Weet hier misschien iemand hoe dit precies zit?? Of heb je gewoon echt nix nodig om daar op een scooter te mogen rijden??

    Alvast bedankt

  • Arjen

    Volgens mij heb je alleen een paspoort nodig en je moet 18 zijn dan mag je huren.

    ArjenRoland schreef:

    >

    > Heey

    >

    > Ik ga van 1 juni tot 8 juni met een paar vrienden naar

    > Mallorca (el Arenal), en nou hadden we gehoord dat je daar

    > als je 18 bent gewoon mag scooter rijden, en dat je dan

    > verder geen certificaat of rijbewijs nodig hebt.

    > Weet hier misschien iemand hoe dit precies zit?? Of heb je

    > gewoon echt nix nodig om daar op een scooter te mogen rijden??

    >

    > Alvast bedankt

  • Jeas

    18 Mag je ze huren ja maar als je dan vervolgens wordt gecontroleerd door de politie mag je gaan betalen die gasten moet je omkopen kost zo'n €100,- want je bent dan niet verzekert!

    Ook een helm dragen raad ik je aan.

    Heb 2 zomers op mallorca gewerkt en ken bijna alle agenten in El a renal en Cala d Or en ze naaien je.

    Zorg gewoon voor een scooter certificaat of een rijbewijs overgins heb je deze als je 18 bent vaak wel nodig om te huren tenzij je een jaar of 40 bent dan vertrouwen ze pas op je verantwoordelijkheids besef in het verkeer.

  • roland

    Je hebt dus eigenlijk wel een rijbewijs of een certificaat nodig??

    En is dan gewoon je nederlandse Bromfietscertificaat geldig??

  • BOERUHHH

    Yep kun je gewoon gebruiken!!!

    Geen probleem maar de meeste scooters gaan te hard dus rij een blokje om als je de politie ziet draag een helm want het is contant betalen aan de politie en per direct het kost je voor zonder helm rijden €70,-